PPIM tidak menolak kemungkinan wujudnya pihak tidak bertanggungjawab memulakan usaha membuat petisyen kononnya telah hilang kepercayaan terhadap Yang di-Pertuan Agong (YDPA).- Gambar FB.

KUALA LUMPUR – Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) melahirkan rasa kecewa dan menentang sebarang tindakan yang berbaur pembelotan terhadap kedaulatan institusi raja di negara ini.

PPIM tidak menolak kemungkinan wujudnya pihak tidak bertanggungjawab memulakan usaha membuat petisyen kononnya telah hilang kepercayaan terhadap Yang di-Pertuan Agong (YDPA).

“Petisyen ini jelas melanggar peruntukan dalam Akta Hasutan yang mencabar institusi Raja Berperlembagaan yang kita junjung selama ini.

“PPIM menyeru dan menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan segera terhadap golongan yang derhaka ini,” katanya PPIM dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut kenyataan itu lagi, mana-mana pihak yang mencabar mahupun mempersoalkan kedudukan YDPA perlu dilucutkan kerakyatan di negara ini.

“Kedaulatan undang-undang yang menjadi salah satu prinsip Rukunegara telah banyak kali dicabar.

“Perbuatan khianat ini juga akan mencetuskan suasana tegang serta mencabar keamanan dan semangat Keluarga Malaysia,” kata kenyataan itu lagi. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.