Gadis yang cintanya terhalang duduk di balkonoii rumah tingkat 8 Kondominium di Selayang untuk membunuh diri dalam kejadian petang tadi. Gambar Ihsan Bomba Selangor

KUALA LUMPUR – Seorang remaja perempuan cuba terjun dari tingkat lapan sebuah kondominium gara-gara cintanya terhalang.

Bagaimanapun, gadis yang berusia 18 tahun itu diselamatkan anggota bomba Selayang yang dikerahkan ke Amara Kondominium, Kampung Kenneison Selayang, di sini, sebaik sahaja menerima panggilan kecemasan pada jam 2.16 petang.

Ketua Jabatan Bomba Selangor, Noor Azam Khamis berkata, setibanya di lokasi pada jam 2.25 petang, pihaknya mendapati seorang perempuan berusia 18 tahun berdiri di balkoni.

Pasukan bomba dari Selayang terlibat dalam misi menyelamatkan seorang gadis remaja yang mahu terjun membunuh diri dari tingkat lapan sebuah kondominium di Selayang kerana cintanya terhalang dalam kejadian hari ini, Gambar Bomba Selangor

“Siasatan mendapati mangsa mengambil tindakan mahu membunuh diri disebabkan oleh cintanya terhalang,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Tambah beliau, semasa kejadian mangsa tinggal bersendirian dan ibu bapanya telah keluar bekerja dan mereka bergegas pulang apabila mengetahui kejadian tersebut.

Gadis remaja yang nekad membunuh diri kerana cintanya terhalang berjaya diselamatkan bomba dalam kejadian petang taddi sebuah Kondominium di Selayang.Gambar Bomba Selangor

“Selepas mendapati pintu rumahnya berkunci dari dalam, ibu mangsa yang pulang ke rumah membuka pintu sebelum bersama anggota bomba terlibat dalam usaha memujuk mangsa.

“Hasilnya mangsa berjaya dipujuk dan diturunkan dari balkoni jam 3.45 petang tadi,” ujarnya.-MalaysiaGazette