KOTA TINGGI — Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said meminta masyarakat Felda supaya kembali mengundi Barisan Nasional (BN).

Menurut beliau, berdasarkan pilihan raya sebelum ini yang ditadbir selain BN, kerajaan jelas goyah dan tidak terurus, sampai menyebabkan harga sawit menjunam dengan teruk sekali.

“Namun Alhamdulillah setelah UMNO mengambil alih semula kerajaan Pusat walaupun bukan sepenuhnya, harga komoditi itu kini mencecah naik lebih RM8,000 setan”

“Saya minta penduduk Felda yang ‘tersimpang’, janganlah lupakan jasa UMNO.. insaflah. Janganlah lupa yang golongan-golongan peserta peneroka ni asalnya dari kepimpinan UMNO.

“Sekarang sudah ramai produk Felda yang menjadi jutawan bumiputra, hidup selesa, pendapatan pun sampai ada yang mencecah 8 hingga 12 ribu sebulan” katanya ketika ditemui MalaysiaGazette.

Sebagai tanda terima kasih kepada UMNO, Ahmad Said hanya meminta masyarakat Felda supaya kembali kepada parti tersebut.

Tambah Ahmad Said lagi, UMNO dan BN boleh pegang dan mentadbir negara ini dalam keadaan baik sebab parti ini berpisah tiada dengan masyarakat disini.

“Kita pun bercadang nak memimpin dalam jangka masa yang panjang, bukan seperti pembangkang yang datang waktu pilihan raya saja lepas itu hilang.

“Janji 1001 janji, rakyat pun termakan. Sudahnya tak dapat tunaikan.

“Kita (BN) ni konsisten dalam perjuangan, kita hanya janjikan apa yang kita mampu buat. Kita bukan janjikan bulan dan bintang macam mereka”

“Waktu zaman pemerintahan Pakatan Harapan (PH) dulu, janji minyak harga murah lah, janji hapuskan tol lah, akhirnya tak terlaksana.

“Kemudian rakyat merana, BN lah yang pulihkan semula.. pasal itu bak kata pepatah, kalau sesat di hujung jalan, balik ke pangkal jalan,” katanya menyeru masyarakat supaya kembali semula kepada parti BN.

Ahmad Said juga meminta warga Kota Tinggi, khususnya di DUN Johor Lama dan Sedili untuk memangkah calon dari BN (Norliza Noh dan Muszaidi Makmor). -MalaysiaGazette