Shamsul Anuar Nasarah

KUALA LUMPUR – Kepentingan Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2021 penting sebagai usaha untuk mengembalikan semula dan meletakkan parti tersebut pada kedudukan yang sebenar.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah berkata, PAU kali ini harus dimanfaatkan oleh perwakilan sama peringkat sayap bagi menyuarakan pandangan dan menjadi pejuang kepentingan rakyat.

Ahli Parlimen Lenggong itu juga bersetuju dengan kenyataan Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan dalam ucapannya malam ini yang secara jelas menyatakan sudah sampainya waktu untuk UMNO menyedari perubahan yang sedang berlaku dalam kalangan masyarakat.

“Kita harus peka dengan perubahan dari segi lanskap politik yag sudah berubah, tahap pendidikan rakyat yang berbeza dan kita juga berhadapan dengan sekelompok golongan muda yang tidak boleh kita anggap seperti kumpulan tidak matang dalam politik” katanya kepada MalaysiaGazette.

Tambah Shamsul Anuar,  PAU kali ini harus dijadikan pemangkin untuk UMNO bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan dengan situasi politik yang tidak menentu ketika ini.

Mengulas lanjut, UMNO harus terus kuat daripada segi susunan strateginya untuk berhadapan dengan rakyat, kesediaan kekuatan dalaman yang melibatkan perpaduan dalm pimpinan parti dan ahli parti setiap peringkat untuk kekal dominan.

“Kita harus meyakinkan rakyat dan keyakinan tersebut harus diterjemahkan dalam bentuk UMNO menjadi kakitangan rakyat, bekerja untuk rakyat dan terus menyumbang untuk rakyat,” tegasnya. – MalaysiaGazette