Seorang lelaki obesitii dengan berat badan kira-kira 200 kilogram (kg) terpaksa meminta bantuan bomba untuk membawanya menaiki lori ke Hospital Melaka awal pagi tadi.

MELAKA – Seorang lelakiĀ  obesiti dengan berat badan kira-kira 200 kilogram (kg) terpaksa meminta bantuan bomba untuk membawanya ke Hospital Melaka awal pagi tadi.

Komander Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Melaka berkata, Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tangga Batu, Pegawai Bomba Kanan II, Ahmad Nyat berkata, bagi tujuan itu, pihaknya terpaksa menggunakan lori.

Seorang lelaki yang mengalami masalah obesiti dengan berat badan kira-kira 200 kilogram (kg) terpaksa meminta bantuan bomba untuk membawanya menaiki lori ke Hospital Melaka awal pagi tadi.

Menurutnya, pihaknya telah menerima panggilan kecemasan bagi operasi khas itu pada jam 4.40 pagi.

“Sebaik tiba di rumah pesakit di Taman Nirwana, Tanjung Kling, lelaki berusia 33 tahun itu dalam keadaan terbaring akibat diserang angin ahmar.

“Sepasukan enam anggota kemudian segera mengangkatnya yang dianggarkan seberat 200 kilogram menaiki lori khas bomba,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, anggota bomba mengambil masa 15 minit sambil dibantu pasukan perubatan untuk mengangkat lelaki itu ke dalam lori khas sebelum dihantar ke Hospital Melaka.- MalaysiaGazette