Foto Facebook PJ City.

KUALA LUMPUR – Pengendali PJ City, P. Maniam sukar menerima hakikat pasukannya tewas dengan angka jaringan yang agak besar kepada JDT 4-0 di Stadium Sultan Ibrahim, Johor Bahru malam tadi.

Bagaimanapun, beliau akur situasi sebegitu boleh terjadi bola sepak jika ada melakukan sebarang kesilapan yang boleh dihukum lawan.

Katanya, anak buahnya telah memberikan aksiy ang terbaik tetapi mereka tewas kepada pasukan yang sangat berkualiti.

“Pihak lawan mendapatkan dua gol di separuh masa pertama dan saya fikirkan kami tidak seharusnya berikan sepakan percuma yang menjadi punca kepada jaringan kedua.

P. Maniam. Foto Facebook PJ City.

“Kami cuba bangkit babak kedua untuk lebih cuba menyerang namun lawan berjaya mendapatkan jaringan ketiga melalui serangan balas selain kesilapan individu menjadi punca kepada gol keempat.

“Memang sedih dan tidak patut kami tewas dengan empat gol namun inilah bola sepak, kami akan cuba perbaiki kesilapan untuk perlawanan akan datang,” katanya.

Dua jaringan melalui Bergson da Silva dan Fernando Forestieri membuatkan tuan rumah selesa mendahului 2-0 di separuh masa pertama sebelum JDT menambah dua lagi jaringan melalui Bergson (minit 65) dan Forestieri (minit 85). – MalaysiaGazette