Orang awam membantu Orang Kurang Upaya (OKU) penglihatan untuk berjalan selepas laluan 'guidance block' pada trek pejalan kaki dihalang segelintir peniaga yang mendirikan gerai sekaligus menyukarkan orang buta untuk melaluinya ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.
Orang Kurang Upaya (OKU) penglihatan agak sukar berjalan selepas laluan ‘guidance block’ pada trek pejalan kaki dihalang segelintir peniaga yang mendirikan gerai sekaligus menyukarkan orang buta untuk melaluinya ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.
Orang awam membantu Orang Kurang Upaya (OKU) penglihatan untuk berjalan selepas laluan ‘guidance block’ pada trek pejalan kaki dihalang segelintir peniaga yang mendirikan gerai sekaligus menyukarkan orang buta untuk melaluinya ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.
Segelintir peniaga meghalang laluan ‘guidance block’ pada trek pejalan kaki sekaligus menyukarkan orang buta untuk melaluinya ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.
Segelintir pengguna meletakkan motosikal menghalang laluan ‘guidance block’ pada trek pejalan kaki sekaligus menyukarkan orang buta untuk melaluinya ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.
Kelihatan laluan trek pejalan kaki bagi Orang Kurang Upaya (OKU) yang buta tidak diselenggarakan dengan baik ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.
Orang Kurang Upaya (OKU) penglihatan menggunakan laluan ‘guidance block’ yang tidak dihalang pada trek pejalan kaki ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 02 OGOS 2022.