Tuesday, September 24, 2024
Home 2022 December 30

Arkib Harian: 30 December 2022

Piala AFF: Singapura pintas Malaysia selepas seri dengan Vietnam

Keputusan tersebut menyaksikan skuad Harimau Malaya tiada pilihan lain selain perlu mencatatkan kemenangan menentang Singapura pada aksi terakhir kumpulan di Stadium Nasional Bukit Jalil, Selasa ini, untuk layak ke separuh akhir.

Sabah wajibkan ujian COVID-19 untuk pengembara dari China, mulai Ahad ini

Jurucakap perkembangan harian COVID-19 Sabah itu berkat,a semua pengunjung dari China perlu mempunyai keputusan negatif dalam ujian sebelum berlepas (Predeparture Test) dalam tempoh 48 jam sebelum dibenarkan masuk ke negeri itu.

Juara Gusti MCW Intercommonwealth, Emman ‘Golden Boy’

Juara gusti Melbourne City Wrestling (MCW) Intercommonwealth, Emman Azman menunjukkan tali pinggang kejuaraan ketika selamat pulang ke tanah air di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang. Foto MUHD NA’IM, 30 DISEMBER 2022.
video

Pendidikan Tahun 2022 Menjadi Ke Tidak?

Pendidikan Tahun 2022 Menjadi Ke Tidak?

Wanita warga asing ditahan bergurau bawa bom dalam beg di LTAPP

Wanita yang bekerja sebagai operator kilang di Ipoh, Perak menyebut dengan lantang "ada bom" sehingga didengari kakitangan di kaunter itu dan orang lain yang sedang menunggu untuk mendaftar masuk penerbangan di lapangan terbang tersebut. - Kamarul Rizal Jenal.

Piala AFF: Harimau Malaya tak tempang tanpa Piee, Muhammad Azam

Kita ada pengganti di situ (bahagian pertahanan) jurulatih Kim Pan Gon ada rancangan beliau. - Sharul Nazeem Zulpakar.
Telekom Malaysia Bhd (TM) muncul kaunter ketiga paling rugi di Bursa Malaysia pagi ini berikutan laporan media bahawa harga perkhidmatan jalur lebar Malaysia dijangka susut sekurang-kurangnya 25 peratus menjelang akhir tahun ini.

250,248 pelanggan Unifi Mobile terjejas akibat pelanggaran data – TM

Jenis data yang terlibat membabitkan nama pelanggan, nombor telefon dan e-mel, kata syarikat itu dalam satu kenyataan hari ini. Ia tidak membabitkan maklumat lain.

JAS nafi dakwaan abai aduan sungai tercemar di Gua Musang

Bagaimanapun, siasatan mendapati pengadu sebenarnya bertemu dengan jururunding Laporan Penilaian Kesan Kepada Alam Sekeliling (EIA) pada 11 Disember lepas dan bukannya pegawai JAS. - Wan Abdul Latiff Wan Jaffar.

Empat individu jual dadah dicekup, polis temui pistol

Pistol dan peluru hidup itu ditemui di dalam poket seluar suspek pertama yang juga dalang kumpulan berkenaan manakala dadah seberat 33.55 gram (g) ditemui di atas meja dalam biliknya. - Asisten Komisioner A A Anbalagan.

Mayat lelaki dengan tangan, kaki terikat ditemui di tepi jalan

Tambah beliau, siasatan mendapati terdapat kesan kecederaan luka parah pada bahagian atas kepala mangsa dan tiada dokumen pengenalan diri mangsa ditemui.