Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Jakel Holdings, Datuk Mohamed Nizam Mohamed Jakel . Foto AFFAN FAUZI, 08 MEI 2021.

KUALA LUMPUR – Wisma Jakel cawangan Seksyen 7, Shah Alam, Selangor yang musnah teruk dalam kebakaran pagi tadi mengakibatkan kerugian lebih RM300 juta.

Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Jakel Malaysia Holdings, Datuk Mohamed Nizam Mohamed berkata, hampir kesemua barangan tekstil dan pakaian yang disimpan dalam premis berkeluasan 80,000 kaki persegi itu musnah.

“Saya menerima panggilan mengenai kebakaran yang berlaku di Wisma Jakel pada jam lebih kurang 7.20 pagi. Saya terus bergegas ke lokasi untuk melihat keadaan dan sangat menyedihkan apabila api masih membara tebal di seluruh bangunan itu.

“Memang dah habis musnah seluruh bangunan wisma kami, 100 peratus barang-barang di dalam rosak,” katanya ketika dihubungi sambil menambah kerugian dianggarkan sebanyak RM300 juta.

Tambah beliau, belia reda dengan apa yang terjadi pada hari pertama 2023 dan bersyukur tiada sesiapa cedera atau terkorban dalam insiden tersebut.

“Apapun, saya akan membuat satu laporan polis mengenai kejadian kebakaran itu dan membiarkan kepada polis untuk melakukan siasatan bagi menentukan punca sebenar kebakaran tersebut,” ujarnya. – MalaysiaGazette