Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor selepas mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah ke-15 di hadapan Sultan Kedah, Al-Aminul Karim Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah ketika di Wisma Darul Aman, Alor Setar. Foto MOHD ADZLAN, 14 OGOS 2023.

ALOR SETAR –  “Kita bersedia untuk lembaran baharu, kalau mereka (Kerajaan Perpaduan) sedia, alhamdulillah’,” kata Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeneri itu berkata, kerajaan negeri juga mahu menjalinkan hubungan baik antara kerajaan negeri dan pusat.

“Kalau mereka (Kerajaan Perpaduan) masih simpan dalam hati saya tak tahu. 

“Mana boleh simpan dalam hati hal-hal pemerintahan kerajaan, urusan ikut prosedur kerajaan, hal hati mana boleh bawa dalam tu, kena simpan dalam peti.

“Takkan pilihan rakyat nak marah, menghukum rakyat Kedah, kerana rakyat Kedah pilih PN, mana boleh macam itu, ini demokrasi, ingatlah dosa pahala semua,” katanya pada sidang media di Wisma Darul Aman, pagi ini.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor bersama ibu dan bapanya semasa masuk ke pejabat selepas mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah ke-15 di hadapan Sultan Kedah, Al-Aminul Karim Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah ketika di Wisma Darul Aman, Alor Setar. Foto MOHD ADZLAN, 14 OGOS 2023.

Sementara itu, Sanusi berkata, kerajaan pusat tidak boleh menghukum rakyat Kedah semata-mata memilih Perikatan Nasional (PN) untuk mentadbir negeri.

‘Mana boleh hukum rakyat Kedah pilih PN, jangan hukum orang kerana itu, kita beri rakyat memilih, rakyat pilih, kita hukum mana boleh. Berdosa,” ujarnya.

Ditanya sama ada kemenangan 146 kerusi oleh PN pada pilihan raya di enam negeri disebabkan oleh populariti beliau, Sanusi berkata: “Saya rasa betul, apa mereka kata itu benar,”. – MalaysiaGazette

3 Komen

  1. Kritik kerajaan pusat tak ada masalah…tp ko bukan kritik..ko maki hamun! ko pikir PMX tu batang kayu tak ada perasaan kaaa? So ko hadaplah…Cuba ko tgk contoh ex MB Kelantan tu sbg contoh..pembangkang juga..tp tak pun maki hamun PM…Peruntukan daripada kerajaan pusat berjalan mcm biasa mengikut Perlembagaan..cuma kalau nak extra ke tak ada laaaa naaaa

  2. Baru tau kau perlukan kerajaan pusat ke? Baru tau tanpa kerajaan pusat ko tak mampu nak buat apa2 ke?

  3. PMX TU PATUT JUGA DIKRITIK…..ya ho yahoo tidak mau kerjasama dengan penyamun perasuah penyakau ZAHID…BILA masa saya nak kerjasama dengan umno dan zahid….perkara2 menipu munafik serta FITNAH ANWAR…..PAS terima rm 90 juta dari umno…FITNAH PAS terima DANA JUDI…xperlu puja ANWAR PELIWAT …JADI PM pun bukan atas MAJORITI…HANYA ZAHID PENYAKAU dan konconya yang menjuburi ANWAR untuk selamatkan diri dari pertuduhan salahgunakuasa TERPAKSA BERI SOKONGAN…..Setelah sibuk kempen dengan jentera kerajaan helikopter media TABUR peruntukan segera dan sebagainya kononya yakin sapu bersih 6 negeri.AKHIRNYA.jadi mimpi dan igauan ngeri

    DIMAKAN SUMPAH NO ANWAR NO DAPIGS NO ZAHID NO UMNO

Comments are closed.