JITRA – Budak 11 tahun berstatus Orang Kelainan Upaya (OKU) yang maut akibat terkena bilah jentera pembajak di Sungai Korok di sini, semalam dipercayai disebabkan mengekori jentera itu sambil menangkap ikan menggunakan serkap dan kayu.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Rodzi Abu Hassan dilaporkan berkata, mangsa, Muhammad Aiman Rosli meninggal dunia akibat terkena bilah traktor pembajak tanah tersebut

Jelas beliau, mangsa mengekori bahagian belakang traktor tersebut manakala rakan sebayanya dikatakan mengekori bahagian hadapan pada jam 5.30 petang untuk menangkap ikan menggunakan serkap dan kayu.

“Sedar akan kehadiran mereka, pemandu jentera pembajak itu sudah menegur agar mereka menjauhi jentera terbabit namun teguran terbabit tidak dihiraukan.

“Bagaimanapun, kira-kira 10 minit kemudian pemandu terbabit melihat ke belakang dan mendapati mangsa tiada. Dia kemudian memberhentikan jentera untuk pemeriksaan sebelum mendapati mangsa terperangkap,” katanya.

Tambah Rodzi, mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) untuk dibedah siasat.

Media semalam melaporkan pasukan bomba dipanggil ke lokasi bagi mengeluarkan seorang pelajar sekolah rendah yang tersepit di bawah alat pemutar jentera pembajak. – MalaysiaGazette