muhammad shafee abdullah
Muhammad Shafee Abdullah dalam siaran podcast Keluar Sekejap yang disiarkan hari ini.

KUALA LUMPUR – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak pernah mengenali dan bertemu dengan wanita warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Peguam beliau, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menegaskan perkara itu menerusi podcast Keluar Sekejap kendalian bekas Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin dan bekas Ketua Penerangan UMNO, Shahril Hamdan yang bakal disiarkan sepenuhnya 11 pagi ini.

Dalam video pendek yang disiarkan melalui TikTok pagi ini, Khairy menunjukkan gambar kononnya Najib bersama Altantuya di satu lokasi dan bertanya kepada Muhammad Shafee tentang perkara itu.

khairy jamaluddin
Khairy Jamaluddin menunjukkan gambar yang dikatakan menunjukkan Najib Razak, Abdul Razak Baginda dan Altantuya Shariibuu di satu lokasi dalam siaran podcast Keluar Sekejap, hari ini.

Peguam terkemuka itu seterusnya menyatakan beliau pernah bertanya Najib mengenai desas-desus kononnya bekas Presiden UMNO itu pernah minum pagi bersama penganalisis politik, Abdul Razak Baginda dan Altantuya.

“Najib tidak menunjukkan reaksi terkejut dan dia tengok tepat ke arah saya sambil mengatakan perkara itu tidak berlaku dan dia tidak mengenali wanita berkenaan.

“Najib menyatakan tidak pernah melihatnya dan tidak pernah berada di hotel yang sama atau di mana-mana pun dengan wanita itu,” jelasnya.

Muhammad Shafee mengingatkan bahawa perbicaraan kes pembunuhan Altantuya di Mahkamah Tinggi hanya melibatkan tiga individu iaitu Abdul Razak serta dua bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri.

Beliau berkata, pada akhir perbicaraan, pertuduhan terhadap Abdul Razak digugurkan kerana tidak cukup bukti manakala Sirul Azhar serta Azilah dipanggil membela diri dan mereka didapati bersalah.

“Sepanjang perbicaraan, yang ini mustahak, nama Najib pun tak keluar langsung,” jelasnya. – MalaysiaGazette