Ku Chong Hong

KUALA LUMPUR – SCIB Industrialized Building System Sdn. Bhd. (CIB Industrialized) memperoleh projek bernilai RM97.7 juta bagi pembinaan menyeluruh kediaman pelajar baharu University Malaysia Kelantan di Kampus Bachok.

Skop projek termasuk membekalkan bahan, buruh, alatan dan peralatan untuk pelaksanaan kerja sivil dan struktur, seni bina dan mekanikal (EPCC), yang mempamerkan keupayaan pelbagai disiplin SCIB dalam sektor pembinaan.

Pengarah Urusan Kumpulan SCIB, Ku ​​Chong Hong berkata, anak syarikat itu menerima Surat Anugerah dan Penerimaan daripada Landasan Kapital (M) Sdn. Bhd. hari ini.

“Kontrak ini merupakan pencapaian penting bagi SCIB dan mengukuhkan reputasi kami sebagai pemain utama dalam domain EPCC di seluruh Malaysia. Penglibatan kami dalam projek ini mencerminkan kepakaran dan komitmen kami untuk menyampaikan perkhidmatan pembinaan berkualiti tinggi.

“Kontrak ini bukan sahaja menekankan kepakaran SCIB dalam mendapatkan dan melaksanakan projek pembinaan berskala besar tetapi juga mencerminkan komitmen syarikat terhadap prinsip Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG) dengan menyumbang kepada pembinaan infrastruktur pendidikan,” katanya.

Tambah beliau, SCIB melihat perkongsian ini sebagai bukti komitmen berterusan syarikat terhadap pertumbuhan dan inovasi dalam sektor pembinaan.

Walaupun kontrak ini bersifat penerokaan, ia menekankan pendirian proaktif SCIB dalam mencari usaha sama yang sejajar dengan objektif strategik jangka panjang syarikat.

Pada pukul 5 petang, harga saham SCIB berada pada RM0.835, dengan modal pasaran sebanyak RM534.6 juta, melalui saiz buku pesanan yang besar sebanyak RM361.7 juta. – MalaysiaGazette