Mohamed Khaled Nordin
Mohamed Khaled Nordin

JOHOR BAHRU – Kerajaan negeri sedang membuat persiapan untuk menghantar sukarelawan Johor Darul Ta’zim antara 150 hingga 200 orang bagi membantu mangsa banjir di Pulau Pinang dalam masa terdekat.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, musibah yang berlaku di Pulau Pinang itu merupakan satu bencana dan tanpa mengira idealogi, kerajaan negeri berasa bertanggungjawab untuk membantu.

“Kita dan beritahu pada Jabatan Belia dan Sukan untuk menggembleng sukarelawan kita. Kita memang ada sukarelawan dan kita akan hantar bantuan secepat mungkin dan rombongan pertama akan digerakkan dalam masa terdekat.

“Musibah di Pulau Pinang itu merupakan satu bencana dan tanpa mengira idealogi dan sebagainya, kita berasa bertanggungjawab dan prihatin untuk menyumbang dan membantu. Jadi, persiapan itu sedang giat dijalankan,” katanya selepas majlis perjumpaan dengan Puteri UMNO cawangan dan pelancaran Jentera IT Pergerakan Puteri UMNO Johor, di Hotel Holiday villa di sini hari ini.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, kerajaan negeri akan mengumumkan ganjaran untuk pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) kerana berjaya merangkul kejuaraan Piala Malaysia pada Rabu ini.

Perkara berhubung ganjaran itu, katanya, akan diperincikan dalam mesyuarat Exco yang akan diadakan pada hari tersebut.

“Saya ingin ambil kesempatan untuk ucapkan tahnian kepada pasukan JDT atas kemenanga malam tadi. Johor amat berbangga dengan pasukan itu dan percaya kemenangan juga turut disumbang penyokong setianya daripada Sultan Johor sampaikan rakyat jelata.

“Tidak dinafikan juga peranan peranan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim sebagai penggerak JDT,” katanya. – MalaysiaGazette