IMBAS KEMBALI.Ketua Pengarah Imigresen Malaysia, Datuk Seri Mustafar Ali (kiri) menunjukkan kad identiti pekerjaan warga asing yang dipalsukan sambil diperhatikan oleh Pengarah Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Tuan Hamidi Adam (dua kiri) pada Sidang Media Operasi Rampasan Dokumen Palsu Pekerja Asing di Kompleks Kementerian Dalam Negeri, Kuala Lumpur pada 15. foto NOOR ASREKUZAIREY SALIM, 15 NOVEMBER 2017

KUALA LUMPUR – Jabatan Imigresen Malaysia malam tadi berjaya menumpaskan satu sindiket pemalsuan dokumen yang didalangi oleh warga Bangladesh di Seri Kembangan.

Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia, Datuk Seri Mustafar Ali berkata, dalam serbuan di sebuah rumah sewa oleh kumpulan sindiket tersebut, pihaknya menahan 14 orang termasuk seorang kanak-kanak berumur 4 tahun dan seorang wanita.

Wanita tersebut adalah isteri kepada ketua sindiket dan ibu kepada kanak-kanak yang ditahan itu.

Turut dirampas dalam serbuan ialah satu set peralatan mencetak dokumen palsu, termasuk dua Unit Pemprosesan Pusat (CPU), papan kekunci, skrin komputer, dua mesin pencetak, satu mesin lamina, wang tunai RM7,000.

Turut dirampas adalah sejumlah kad Industri Binaan Malaysia (CIDB) yang telah dipalsukan, kad visa lawatan sementara dan kad elektronik sementara pekerja asing. – MalaysiaGazette