Sultan Ibrahim menyempurnakan kaligrafi satu pepatah Cina "Jia He Wan Shi Xing" yang bermaksud "Keluarga Harmoni, Segala Urusan Akan Berjaya".

JOHOR BAHRU – Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar hari ini berkenan mengunjungi kediaman Exco Pelancongan, Perdagangan dan Kepenggunaan negeri, Datuk Tee Siew Kiong di Taman Setia Tropika.

Sultan Ibrahim diiringi Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Almarhum Sultan Idris Shah dan dua anakanda baginda, Tunku Panglima Johor Tunku Abdul Rahman dan Tunku Putera Johor Tunku Abu Bakar serta menantu, Dennis Muhammad Abdullah.

Ketibaan baginda serta keluarga Diraja pada kira-kira 10.15 pagi disambut oleh Siew Kiong dan isteri, Datin Lee Choon Guek.

Sultan Ibrahim dan keluarga turut disambut oleh tarian singa dengan iringan paluan gendang dan kompang sebelum berkenan bergambar kenangan bersama Siew Kiong isterim serta keluarga dan saudara mara mereka.

Baginda turut menyempurnakan kaligrafi satu pepatah Cina “Jia He Wan Shi Xing” yang bermaksud “Keluarga Harmoni, Segala Urusan Akan Berjaya” sebelum memulakan majlis santapan di kediaman Siew Kiong.

Sebelum beredar sejam kemudian, baginda merakamkan ucapan Selamat Tahun Baru Cina buat semua rakyat Johor yang menyambutnya.

Dan ucapan untuk rakyat Johor pula, “Bersatulah semua rakyat. Baik India, Cina, Melayu, semua Bangsa Johor. Bersatulah kalau hendak maju. Kalau kita berpecah, maka mundurlah Johor,” titah baginda. – MalaysiaGazette