Home Ekonomi Bank Islam rangkul anugerah Rundingan Terbaik 2017

Bank Islam rangkul anugerah Rundingan Terbaik 2017

Ketua Pegawai Eksekutif CMC Group Sdn Bhd, Encik Hazwan Alif Dato’ Abdul Rahman (dua dari kanan) dan Penolong Pengurus Besar, Perbankan IKS, Bank Islam, Encik Mohd Izhar Pawanchek (kanan) menerima anugerah Malaysia Deal of the Year di Islamic Finance News Award 2017 baru-baru ini.

KUALA LUMPUR – Bank Islam Malaysia Berhad (Bank Islam) memenangi anugerah Rundingan Terbaik Malaysia 2017 oleh Islamic Finance News (IFN) bagi projek pembiayaannya kepada CMC Group Sdn Bhd (CMC).

Keputusan tersebut telah diumumkan oleh IFN pada 17 Januari 2017 di bawah anugerah Rundingan Terbaik IFN 2017, yang dihakimi oleh panel bebas pakar-pakar industri.

IFN merupakan penerbitan tersohor yang menumpukan kepada industri pasaran modal dengan liputan luas mengenai pasaran pembiayaan Islam global.

Pada tahun 2017, Bank Islam menjadi bank penaja Platform Akaun Pelaburan (IAP) bagi membiayai sebahagian daripada projek integrasi telekomunikasi CMC untuk Ho Chi Minh City Urban Railway System (Line 1) bernilai RM23 juta di Vietnam.

Urus niaga tersebut merupakan produk kedua Akaun Pelaburan Terhad yang ditawarkan oleh Bank Islam di bawah IAP sejak dilancarkan oleh Bank Negara Malaysia pada tahun 2016. – MalaysiaGazette