Home Politik Anak tempatan tak semestinya pemimpin terbaik

Anak tempatan tak semestinya pemimpin terbaik

Ketua Pemuda MIC, Datuk C Sivarraajh yakin faktor anak tempatan bukan jaminan ciri pemimpin terbaik. PRU14 Cameron Highlands
Ketua Pemuda MIC, Datuk C Sivarraajh.

CAMERON HIGHLANDS – Ketua Pemuda MIC, Datuk C Sivarraajh langsung `tidak terusik’ dengan sentimen faktor anak tempatan yang dijadikan isu pihak lawan pada Pilihanraya Umum (PRU) ke-14, kali ini.

Calon Barisan Nasional (BN) itu berkata, faktor itu tidak menjamin ciri pemimpin yang baik. sebaliknya adalah tidak salah jika individu yang mempunyai karisma, komitmen dan berkebolehan mewakili rakyat di mana-mana jua.

“Itu cuma pandangan beberapa pihak dan ia tidak mewakili pandangan keseluruhan pengundi di Parlimen ini.

“Sebagai Ketua Pemuda MIC Malaysia, saya mewakili seluruh rakyat Malaysia.

“Maka, saya akan menggunakan peluang selama 10 bulan sebagai penyelaras di sini untuk buktikan kemampuan saya walaupun bukan dilahirkan di sini tetapi saya tetap dapat jalankan tugas sebagai pemimpin.

“Saya boleh tunaikan janji kepada mereka dan pada masa sama diterima sebagai anak tempatan kepada mereka,” katanya ketika ditemui pada persiapan menjelang hari penamaan calon Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 di Pejabat Daerah dan Tanah Cameron Highlands, hari ini.

Sivarraajh dijangka berdepan saingan enam penjuru berkata, setiap calon mempunyai kelebihan masing-masing berdasarkan penilaian sendiri.

“Mereka akan kata mereka ada kelebihan, saya tidak nafikan. Tetapi apa yang penting adalah siapa yang boleh tunaikan janji. Siapa yang boleh melaksanakan janji pilihan raya? Siapa yang boleh selesaikan masalah mereka?” katanya.

Beliau yakin pengundi Cameron Highland bijak dan matang memutuskan hanya wakil BN yang boleh menjalankan tanggungjawab serta membawa pembangunan berterus di situ. – MalaysiaGazette