Mohamed Khaled Nordin
Mohamad Khaled Nordin

KUALA LUMPUR – Seluruh rakyat Malaysia diminta bertenang sementara pihak berkuasa menjalankan tanggungjawab mereka sepanjang proses pendakwaan terhadap Datuk Seri Najib Razak berlangsung.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, UMNO percaya institusi kehakiman akan menjalankan pendakwaannya secara adil, menyeluruh dan efektif agar jawapan yang dicari oleh semua pihak terhadap kebenaran kes ini dapat dirungkai.

Menurutnya, parti itu akan memberikan kerjasama terbaik dan seterusnya mengalu-alukan langkah yang wajar diambil sepanjang pendakwaan ini bagi menghormati kedaulatan undang-undang dan prinsip keadilan.

“Sebagai seorang yang memiliki kepercayaan yang teguh terhadap institusi-institusi demokrasi di Malaysia, saya percaya ini adalah peluang terbaik bagi UMNO untuk menunjukkan kebertanggungjawaban pemimpinnya dan menghapuskan spekulasi-spekulasi negatif yang ada, terutama sekali yang berkenaan dengan kes SRC International Sdn. Bhd. (SRC International).

“Saya berharap keadilan akan ditegakkan, sekaligus mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap institusi-institusi demokrasi dan menebus semula maruah UMNO pada pandangan umum rakyat Malaysia,” katanya dalam kenyataan di sini.

Najib hari ini didakwa dengan tiga pertuduhan pecah amanah dan satu pertuduhan salah guna kuasa berkaitan dengan SRC International. – MalaysiaGazette