Jambatan Taman Serdang, di Serdang Alor Setar yang runtuh malam tadi. foto Bernama

ALOR SETAR – Dua remaja lelaki terbunuh selepas tertimbus di bawah cerucuk runtuhan dalam kejadian runtuhan jambatan berhampiran Taman Serdang di Serdang malam tadi.Dua remaja lelaki terbunuh selepas tertimbus di bawah cerucuk runtuhan dalam kejadian runtuhan jambatan berhampiran Taman Serdang di Serdang malam tadi.

Ketua Polis Daerah Bandar Baharu, DSP Barudin Wariso dalam satu kenyataan ringkas berkata, kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10.15 malam.

Mangsa adalah penunggang dan pembonceng motosikal.

“Bagaimanapun, identiti mereka masih belum dipastikan,” katanya.

Mangsa pertama ditemui pada jam 12.15 tengah malam dan mangsa kedua kira-kira lima minit kemudian.

Mayat itu kemudian dihantar ke Hospital Kulim untuk bedah siasat.

Sementara itu, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kedah, dalam satu kenyataan berkata, ia menerima panggilan kecemasan pada kejadian itu pada jam 10.27 malam dan 11 anggota bomba dari Balai Bomba Serdang digerakkan ke tempat kejadian.

“Setibanya di tempat kejadian, mereka melihat sebuah motosikal Yamaha LC 135 di bawah runtuhan jambatan di kawasan perumahan dan dipercayai terdapat dua mangsa yang terlibat,” katanya sambil menambah pencarian dilakukan dengan menggali kawasan itu.

Mayat-mayat mangsa ditemui kira-kira kira-kira 0.3 meter di bawah runtuhan tersebut.

Para anggota bomba berjaya menarik keluar mangsa, kedua-duanya berusia 17 tahun, yang kemudiannya disahkan meninggal dunia. – MalaysiaGazette