Datuk Seri Mukhriz Mahathir ketika bercakap kepada media di Semenyih.

SEMENYIH – Walaupun belum rasmi siapakah yang telah memenangi kerusi Pilihan Raya Kecil DUN Semenyih, namun Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) awal-awal mengakui kekalahan mereka.

Dengan wajah suram, Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir mengakui rakyat sudah membuat keputusan mereka dan itu adalah sesuatu yang perlu diterima tanpa menuding jari kepada mana-mana pihak.

“Rakyat lebih tahu dengan pilihan mereka mengundi wakil rakyat mereka dan kita secara terbuka menerima hakikat kekalahan ini dengan terbuka.

“Kita sebenarnya telah cuba sedaya upaya namun rakyat lebih tahu dengan pilihan yang dibuat oleh mereka,” katanya kepada pemberita di Bilik Gerakan Utama Semenyih sebentar tadi.

Jelas beliau, kerajaan PH khasnya parti PPBM tidak boleh menyalahkan mana-mana pihak berikutan kekalahan ini sebaliknya perlu bermuasabah diri mencari punca mengapa mereka kalah.

“Ada banyak sebab mengapa kita kalah tapi kita anggap ini adalah satu mesej untuk kami dalam PH untuk hayati sebaik mungkin.

“Kita akan cuba kenalpasti kesilapan dan baiki semua kelemahan itu pada masa hadapan. Ini adalah lumrah pilihan raya, pastinya ada kalah menang.

“Kita terima hakikat ini dan juga kekalahan kita dengan hati yang terbuka,” ujarnya. -MalaysiaGazette