KUALA LUMPUR – Polis menahan seorang penjual ikan di Bandar Kinrara 5, Puchong pada kira-kira 10 malam tadi bagi membantu siasatan kes dera seorang kanak-kanak perempuan yang dilaporkan berlaku 30 Mei lepas.

Ketua Polis Daerah Serdang ACP Ismadi Borhan berkata pihaknya juga telah membuat pemeriksaan di sebuah rumah di Jalan Pinggiran Putra, Seri Kembangan dan menjumpai dua sudu sepanjang kira-kira 30 cm dipercayai digunakan ketika kejadian.

“Suspek berusia 49 tahun itu mengaku mendera mangsa dan pagi ini permohonan reman dibuat di Mahkamah Petaling Jaya,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurutnya, kanak-kanak berusia tujuh tahun itu masih mendapat rawatan di Hospital Serdang susulan insiden itu yang dilapor melibatkan penggunaan sudu panas.

“Seorang lagi anak suspek yang berusia sembilan tahun yang berada dalam jagaan ibu suspek, akan dihantar untuk membuat pemeriksaan di hospital,” kata Ismadi.

Selasa lepas, ibu angkat mangsa dilaporkan membuat laporan polis memaklumkan mangsa didera bapa angkatnya dipercayai berpunca daripada tuduhan mencuri.

— BERNAMA