Ketua Wanita PKR Negeri Sembilan Azlinah Zamli

KUALA LUMPUR – Datin Faezah Ariffin diminta supaya bermuhasabah diri dan menarik semula kenyataan biadapnya terhadap Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin.

Wanita PKR Negeri Sembilan menyatakan kekesalan terhadap tindakan Naib Ketua Wanita PKR itu yang menempelak Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang tidak puas hati dalam soal tindakan disiplin parti ke atas Haziq Abdullah Abdul Aziz yang sepatutnya dipecat berkaitan isu video kontroversi.

Ketuanya, Azlinah Zamli rasa kecewa atas kenyataan Faezah yang meminta Zuraida meninggalkan parti atas alasan pemimpin itu tidak menghormati keputusan Lembaga Disiplin PKR yang mengeluarkan surat tunjuk sebab 14 hari terhadap Haziq.

Haziq didakwa mencemarkan nama parti dengan mengakui dirinya individu dalam video skandal mengaitkan lelaki mirip Timbalan Presiden PKR.

Menurut Azlinah, kenyataan Faezah itu tidak melambangkan ciri-ciri kepimpinan yang matang berpolitik sebaliknya dipengaruhi oleh emosi keterlaluan.

“Beliau jelas memperlihatkan emosi meluap-luap dengan gambaran Zuraida dengan gelaran ‘mak lampir’ dan menggesa keluar daripada parti.

“Sepatutnya sebagai seorang yang bertaraf pimpinan pusat, beliau perlu meneliti dan mengenalpasti situasi serta pandangan Zuraida secara betul sebelum membuat tembakan politik melulu.

“Tindakan Faizah sebenarnya lebih mengeruhkan keadaan dalam pada masa yang sama Zuraida telah menyarankan agar pihak media tidak lagi memainkan isu video tersebut dan wajar fokus kepada isu-isu rakyat,” katanya hari ini.

Azlinah mendesak Faezah agar segera menarik semula kenyataan dan memohon maaf kepada Zuraida. – MalaysiaGazette