Konsert akhir Ceria Megastar Ministar 2019 bagi merebut gelaran juara akan berlangsung malam ini.

KUALA LUMPUR – Sembilan minggu berentap, empat bintang cilik mara ke peringkat akhir konsert Ceria Megastar Ministar 2019 bagi merebut gelaran juara pada malam ini.

Empat ‘ministar’ tersebut adalah Aliff, Cici, Eiffel dan Putri selepas kesemua mereka mempamerkan aksi menakjubkan pada peringkat separuh akhir, Jumaat lalu.

Pada malam konsert tersebut yang bertemakan ‘We Can Duet’, lima Ministar ditugaskan untuk membuat persembahan secara duet bersama artis undangan.

Bagaimanapun, Ministar Timah yang berduet dengan penyanyi, Shila Amzah dengan lagu ‘Shallow’ nyanyian asal Lady Gaga dan Bradley Cooper gagal mara ke konsert akhir apabila diumumkan tersingkir pada akhir siaran itu.

Pada peringkat akhir, keempat-empat peserta bakal membuat persembahan bersama artis-artis popular tanah air seperti Hael Husaini, Haqiem Rusli dan Andi Bernadee.

Juara musim pertama Ceria Megastar Ministar 2019 bakal membawa pulang wang tunai sebanyak RM20,000 dan sebuah trofi, manakala naib johan dan tempat ketiga masing-masing bakal menerima wang tunai RM10,000 beserta trofi.

Program nyanyian kanak-kanak itu dihoskan oleh pengacara dan pelakon, Nabil Ahmad.

Manakala, pengacara nombor satu negara, Datuk Aznil Nawawi dan pelawak dan pelakon, Zizan Razak bertindak sebagai juri tetap.

Jadi, jangan lupa saksikan gelagat kanak-kanak yang berbakat besar ini pada Konsert Finale Ceria Megastar Ministar 2019, pada Jumaat ini jam 9.00 malam hanya di saluran Astro Ceria (CH611), Astro Prima (CH105) dan Astro Prima HD (CH121). – MalaysiaGazette