KUALA LUMPUR –  Bank Mualamat Malaysia Bhd melantik Khairul Kamarudin sebagai Ketua Pegawai Eksekutifnya yang baharu, berkuat kuasa 1 Nov 2019, menggantikan Datuk Mohd Redza Shah Abdul Wahid yang bersara.

Khairul, lulusan Ijazah Undang-undang dari Anglia Ruskin University, United Kingdom, merupakan Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif bank itu sejak lapan bulan lepas.

“Khairul memiliki 22 tahun pengalaman dalam industri kewangan, dengan 14 tahun bersama Bank Islam Malaysia Bhd,” kata Pengerusinya Tan Sri Munir Majid dalam kenyataan hari ini.

Bank Muamalat mengalu-alukan Khairul yang mempunyai kelayakan yang sangat tinggi dalam Perbankan Islam, dan berharap beliau dapat memimpin institusi itu ke fasa pembangunan seterusnya dalam persekitaran yang semakin mencabar, katanya.

“Saya juga merakamkan ucapan terima kasih kepada Datuk Redza, yang telah berkhidmat dengan cemerlang dengan kami selama 11 tahun, dari peringkat awal sehingga mewujudkan landasan yang kukuh untuk kemajuan masa depan bank itu,” katanya. – MalaysiaGazette