Foto Instagram Amar Asyraf

KUALA LUMPUR – Kontroversi rumah tangga pelakon Amar Asyraf semakin panas apabila isteri keduanya iaitu Vivi Jeffry menuntut suaminya itu agar bertanggungjawab terhadap perkahwinan mereka.

Menurut Vivi, 29, dia juga berharap agar Amar mengetepikan masalah yang berlaku demi masa depan anak yang memerlukan kasih seorang bapa.

“Untuk suami tersayang, doa saya sentiasa untuk awak. Apa-apa pun, awak tetap bapa kepada anak kita. Saya berharap kalau awak baca ini, ketepikan perkara yang terjadi.

“Jalankan tanggungjawab anda dengan betul. Jadi lelaki sejati yang menunaikan janji. Saya tiada permintaan tapi jalankan tugas awak sebagai seorang bapa kepada anak awak yang tidak bersalah,” tulisnya menerusi Instagram miliknya semalam.

Vivi menegaskan, dia juga sudah bersedia untuk berhadapan segala kemungkinan membabitkan perkahwinannya dengan Amar.

“Apa saja takdir untuk kita di masa hadapan, saya sudah bersedia. Saya percaya dan yakin semua yang berlaku akan menjadi lebih baik.

“Saya tidak minta untuk diri sendiri tapi demi anak, jadilah lelaki bertanggungjawab. Saya sudah teruskan hidup,” kata Vivi lagi.

Foto Instagram Amar Asyraf

Sebelum ini, nama Amar Asyraf menjadi bualan hangat apabila seorang wanita yang dikenali sebagai Ellika Azman mendedahkan aktor itu sudah mempunyai dua orang isteri.

Teka-teki mengenai identiti isteri kedua aktor itu akhirnya terjawab apabila Vivi tampil membuka mulut dan mengakui mereka sudah berkahwin beberapa tahun lalu.

Dia menyimpan rahsia itu demi menjaga nama baik Amar selain sedar dengan statusnya sebagai isteri kedua.

Dalam pada itu, Vivi turut memberitahu dia tidak berniat untuk mengeruhkan lagi keadaan rumah tangga mereka yang kini bermasalah.

Kata Vivi, biarpun kemelut yang berlaku antara mereka bukan atas kehendaknya namun dia percaya Allah mempunyai perancangan yang baik di masa hadapan.

Sementara itu, gara-gara pendedahan dua wanita yang dikaitkan mempunyai hubungan dengan Amar, isteri kepada pelakon Tanah Kubur itu iaitu Arna Salleh tampil menjelaskan perkara sebenar.

Menurut Arna, suaminya mempunyai hubungan dengan seorang wanita pada tahun 2015 dan gangguan orang ketiga itu berakhir sehingga Amar meminta kebenaran untuk berkahwin lain pada tahun 2017.

Amar yang berasal dari Masjid Tanah, Melaka mendirikan rumah tangga dengan Arna pada 7 Jun 2013 dan dikurniakan dua cahaya mata, Muhammad Tauk serta Ammara Dian. – MalaysiaGazette