TERKINI : Kenapa bila tanah Melayu nak beli murah?

KUALA LUMPUR – Walaupun kerajaan menaikkan harga tanah Kampung Baru RM1,000 setiap kaki persegi(kps), namun penduduk di situ nampaknya tetap tidak mahu berganjak kerana mendakwa kadar yang ditetapkan masih tidak munasabah.

3 Komen

  1. tak cuba tanya harga Najib berapa. tabung haji boleh beli tanah harga Najib. kalau kampong baru boleb joint saudagar jo low mungkin dia bolih beli sejuta skp. lepas jual sini boleh cari tanah hutan kat lain pula. tak usah harap lah nak balik sini lagi.

  2. Awat hang bodoh sangat…tak dengar penerangan dengan betul daripada wakil kerajaan yang berurusan dengan penduduk ke..atau memang hang ini dungu tidakpun Pak Pandir Moden.,Kerajaan ada “FORMULA” belu dengan harga MELAYU “dan” akan jual semula kepada penduduk asal (tuan tanah) dengan harga MELAYU .(Matlamat kerajaan untuk bangunkan) boleh ke tuan tanah kampong Baru (secara beramai) bangunkan sendiri pembanggunan pencakar langit yang perlukan kos Rm Ratusan berbillion Ringgit…??? Jawapannya tentu tidak.
    Kerajaan beli murah dan kembalikan semula dengan kadar harga yang murah …dan inilah satu-satunya FORMULA sirih pulang ke gagang.Sudah tuapun lupa pesan orang tua-tua dahulu (tarik rambut dalam tepung biar tepung tidak berselera).barulah bukan Melayu nampak isu tanah kampong baru tiada kaitan dengan perkauman.Perlukah saya guna istilah…sang bodoh.

  3. Kalau dah ikut kata PENIPU PEMBELIT,Memang Lah KERJA PENIPU PEMBELIT Yang DIBUAT.Kepala Belit,Ekor LEBIH LAGI BELITAN NYA.AWAS!!!!!!!!

Comments are closed.