TERKINI : Menteri Kewangan Difitnah “Penyebar Akan Dicari Sampai ke Lubang Cacing” – Hanipa Maidin

Polis akan menubuhkan pasukan khas bagi membanteras pihak yang menyebarkan berita palsu, fitnah dan pembohongan terhadap kepimpinan kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Tegas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Hanipa Maidin, mereka akan dicari sampai ke lubang cacing, walaupun menyorok dengan menggunakan akaun palsu atau nama samaran.

Kata beliau, penyebaran berita palsu, fitnah dan pembohongan dari pihak tidak bertanggungjawab ini yang menggunakan pelbagai medium termasuk media sosial, agak ketara keseriusannya.

“Kita bukan tidak boleh dikritik. Sesiapa sahaja boleh kritik kerajaan, kita boleh terima setiap kritikan itu, tetapi satu sahaja, jangan fitnah, buat berita palsu atau berbohong mengenai kerajaan.

5 Komen

  1. Dulu2 masa PH sebar berita palsu fitnah melulu, apa Jawapan mereka, All in fair in War.
    Tapi sekarang sensitif pula pasal penyebaran berita yang betul lagi tepat. Ditutupi Sebagai berita palsu dan fitnah.
    Dasar pengecut penakut dan kaki putar belit.

  2. Elok juga siasat berta2.palsu yg PH sebarkan..
    Menteri kena tunjuk bukti bahawa berita itu palsu
    Umno pun boleh start saman kerajaan PH kerana Pakatan yg by keluarkn berita palsu…Hanifa Maidin berkata spt murai yg berak bersepah…tangan terkena tahi

  3. Siapa ntah Menteri Kewangan? Dia ni jilat punggung tak basuh tu? Amboi garang betoi dia mempertahan geng dia yang ada kes rasuah dan kronisma kat P.Pinang tu.
    Ribut tak dak , hujan tak dak tiba2 nak cari cacing, dia nak pi mancing kut?

Comments are closed.