Pengendali e-dagang, ezbuy memberikan 200,000 topeng muka secara percuma.

KUALA LUMPUR – Menyedari kesukaran rakyat mendapatkan topeng muka ketika ini dalam berhadapan Covid-19, pengendali e-dagang, ezbuy memberikan 200,000 topeng muka secara percuma.

Topeng muka percuma itu akan diedarkan melalui Kerry Logistics Network.

Ketua Pegawai Eksekutif ezbuy, He Jian berkata, matlamat syarikat adalah untuk menyediakan 200,000 topeng muka bermula 2 April ini.

“Kami (ezbuy) sentiasa peka dengan situasi pandemik global, dan telah bekerjasama rapat dengan pembekal tempatan di China untuk memastikan kestabilan bekalan dalam topeng muka, cermin mata, dan peralatan perubatan lain.

“Ini adalah krisis yang kita hadapi bersama, sudah tiba masanya bagi kita untuk melakukan bahagian kita untuk menyumbang kepada masyarakat dengan membekalkan topeng muka percuma kepada mereka yang memerlukan,” katanya menerusi kenyataan media hari ini.

Pihaknya bekerjasama rapat dengan pembekal tempatan di China untuk memastikan kestabilan bekalan dalam topeng muka, cermin mata, dan peralatan perubatan lain.

“Dengan asas pelanggan yang luas dan logistik merentas sempadan, ezbuy percaya ini adalah cara yang paling cepat dan berkesan untuk membantu golongan yang memerlukan,” katanya.

Jian berkata, pasukannya berusaha sebaik mungkin untuk melayani pelanggan semasa krisis ini.

Beliau berkata, syarikat akan terus berkhidmat kepada pelanggan untuk melawan Covid-19, dan dengan harapan dapat pulih secepat mungkin.

Katanya, untuk menebus topeng muka percuma, pelanggan perlu log masuk ke laman web ezbuy.my/myWelfare dan mengisi butiran yang berkaitan.

“Selepas pengesahan berjaya, ezbuy akan melantik ABX Express, anak syarikat Kerry Logistics Network bagi proses penghantaran,” katanya.

Ditubuhkan pada tahun 2010, ezbuy kini berkembang menjadi platform e-dagang luar negara pertama dan terbesar di Asia Tenggara.

Syarikat itu juga menjalin usaha sama dengan Lightinthebox pada penghujung tahun 2018, dengan lebih dari 1 bilion pelanggan di seluruh dunia.- MalaysiaGazette