Saul Niguez.

LONDON – Atletico Madrid sedia melepaskan melepaskan Saul Niguez dengan nilai €150 juta termasuk jumlah klausa pelepasan.

Jumlah itu hampir dua kali ganda daripada yang diletakkan oleh Manchester United.

Harga tersebut mungkin akan menjadi halangan utama untuk United mendapatkan bintang tengah Atletico itu.

United sebelum ini yakin dapat melengkapkan perpindahan bernilai €135 juta (RM728.5 juta) untuk mendapatkan Niguez pada musim panas ini.

Jika perkara itu berjaya direalisasikan, ia akan menjadi rekod perpindahan kelab berkenaan.

Pemain antarabangsa Sepanyol itu sudah berada dalam radar United sejak di bawah kendalian Louis van Gaal tetapi dua kali mereka gagal membawanya masuk ke Old Trafford.

Niguez, 25, menandatangani kontrak selama sembilan tahun dengan Atletico pada 2017 tetapi ia termasuk dengan klausa tebus kontrak berjumlah 135 juta pound (RM728.5 juta).

Skuad The Red Devils bagaimanapun dilaporkan bersedia untuk membayar nilai berkenaan bagi memastikan usaha kali ketiga mereka membuahkan hasil.

United menyaksikan Niguez beraksi ketika menentang Liverpool di Anfield awal Mac lalu dan kagum dengan prestasi yang ditunjukkan pemain itu.

Kehadiran Niguez dijangka menjadi pengganti kepada Paul Pogba dan perjanjian itu turut bergantung kepada penjualan bintang Perancis berkenaan. – MalaysiaGazette