Presiden Majlis Belia Negara, Jufitri Joha.

KUALA LUMPUR- Rakyat tidak ada masa hendak memikirkan “permainan” pemimpin politik ketika ini kerana sedang berhempas pulas memikirkan periuk nasi setiap hari.

Menurut Presiden Majlis Belia Malaysia, Jufitri Joha, pertelingkahan politik yang didominasi tokoh-tokoh senior itu adalah menjengkelkan sehingga terdapat cadangan supaya sebuah parti politik generasi baharu ditubuhkan bagi memberi petunjuk jelas supaya pihak yang terbabit segera berhenti bercakaran.

Tumpuan harus diberikan kepada agenda menstabilkan negara dan merawat ekonomi, ujarnya.

“Ahli politik berkata mereka prihatin dengan masalah rakyat namun terjemahan kepada tindakan amat menghampakan.

“Akibat pertelingkahan ini turut merenjatkan fokus dan tumpuan utama untuk menangani isu pekerjaan dan pengangguran yang dijangka mencecah 2.4 juta dan paling penting kita semua tidak sempat pun menyusun strategi memikirkan masa depan Malaysia apabila politik negara masih berlegar dengan soal pertelingkahan sesama sendiri dan senario politik lapuk,” katanya dalam satu kenyataan.

Dengan itu MBM katanya, menyeru supaya semua ahli politik mengenepikan buat sementara waktu titik bengit, sakit hati dan rasa tidak puas hati tersebut demi belia dan rakyat yang sedang menderita bagi membentuk kerjasama dwi-partisan sekaligus menstabilkan semula negara dan ekonomi dalam tempoh setahun dua ini. – MalaysiaGazette

7 Komen

  1. Pokok pangkal nya adalah ulama.

    Tapi bila ulama pas dianggap suci maka rakyat hanya terkedu.

    Khianat jadi halal.
    Bohong jadi harus.
    Tipu helah jadi suci.

  2. Bodohnya kau ni muluk..Patutpun jkau jadi barua pakatan taik..Apa kena mngena pas dgn kegilaan madey dgn nuar nk jadi pm?

  3. Muluk nii jika comment tak habis2 akan keluar ayat² bodoh, khianat,pintu belakang, tebuk atap dan ntah apa² lagi ayat sundal dlm dia punya comment,,, makin lama makin orang menyampah nak baca comment kau muluk, kadang² aku sendiri pun rasa nak termuntah nak baca ayat² sundal kau muluk… apa nak jdi dgn kau muluk!!! Takpayah perasan la orang suka kau punya comment,, melainkan kafir harbi dan munafik laknaat aje yg suka comment kau agaknya..!!! Cakap yg betul langsung tak pernah nak ambik positif,, semua kau comment negative aje muluk…jangan kau sakit otak lepas ni sudah la muluk !!

  4. laaa geng2 ABIM ni..takut ke nak sebut nama Nuar Beghahim & Medey Kutty??? kah kah kah

  5. Itu lagi mahu sibuk undi tidak percaya. Kalau betul PH ramai disokong orang muda belia, maka silalah buat bantahan hantar tandatangan ke Parlimen minta YB PH jangan gelojoh.

Comments are closed.