Syed Saddiq Syed Abd Rahman

PUTRAJAYA – Gambar yang tular melibatkan pertemuan Tun Dr Mahathir Mohamad bersama presiden parti lain termasuk bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Mohamad Ali adalah di luar perancangan bekas Perdana Menteri itu.

Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, pertemuan itu berlangsung selepas Majlis Pimpinan Tertinggi parti itu mengadakan mesyuarat pada pagi 23 Februari lalu.

Jelas bekas menteri Kabinet itu, Dr. Mahathir terkejut apabila dimaklumkan presiden parti seperti UMNO, Pas, Warisan dan Gabungan Parti Sarawak (GPS) selain Azmin sedang menunggu beliau secara tiba-tiba.

“Pertemuan itu untuk mengajak Tun pergi ke Istana Negara untuk memberi sokongan kepada parti Perikatan Nasional dan beliau kekal sebagai Perdana Menteri.

“Bagaimanapun pun Tun tidak mengikut kumpulan presiden itu ke Istana Negara malah mesyuarat di Hotel Sheraton pada malamnya pun Tun tidak dimaklumkan.

“Padahal semua Ahli Parlimen Bersatu mendapat jemputan ke sana atas arahan Hamzah (Zainuddin) dan Zahid Mat Arip,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media Armada Bersatu di sini hari ini.

Syed Saddiq menambah, pada malam tersebut, beliau dan Ketua Serikandi Bersatu, Datuk Seri Rina Mohd Harun pergi berjumpa Dr. Mahathir untuk mendapat penjelasan.

Menurut beliau, Dr. Mahathir memberitahu tidak tahu apa yang berlaku dan merayu jangan buat perubahan kerajaan kepada Perikatan Nasional kerana negara sedang berdepan wabak Covid-19 dan ekonomi berada dalam keadaan tidak baik.

“Sebenarnya nama Tun telah digunakan dan beliau menyuruh saya pergi untuk berhujah.

“Namun difahamkan mesyuarat tersebut dibatalkan dan terdapat perjumpaan untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan (PH),” katanya.

Syed Saddiq turut mendakwa bekas Setiausaha Politik Mahathir, Zahid sering menggunakan nama bekas Pengerusi Bersatu itu sebelum dipecat pada 24 Februari lalu.

Jelas Ahli Parlimen Muar itu, perancangan untuk menjatuhkan kerajaan PH bukan secara tiba-tiba namun dilakukan secara rapi sejak sekian lama.

“Saya akui kerajaan PH tidak sempurna dan rakyat boleh hukum selepas lima tahun nanti.

“Tan Sri Muhyiddin Yassin banyak kali berkata Bersatu akan kalah tersungkur jika kekal berada dalam PH.

“Namun saya kata biar jatuh tersungkur kerana rakyat daripada bersekongkol dengan perasuah dan ditikam minit-minit terakhir,” katanya. – MalaysiaGazette

14 Komen

  1. Siapa perasuah dan perompak. Atuk kau tu lagi bapak segala prrasuah dan penyamun. RM 250,000.00?

  2. Cakap lah apa pun asalkan madey bukan Pengerusi Bersatu dan bukan ahli Bersatu. Ambil mikrofon dan menyalak lah.

  3. Woi Sadiq bodoh..ko pi tanya atok ko tu sapa suruh dia letak jawatan bangang?? UMNo suruh ka? PAS suruh ka?? Ko no perasan pandai tapi bodoh nak mampus! Tu ko punya pating Guan Eng tu bapak rasuah ko pi jilat plak baangang!

  4. Lagi satu Sadiq bebal..abang ko sendiri masuk UMNO…apsal ko tak panggil abang ko perasuah?? Bodoh punya budak..kecik2 dah pandai rasuah..250k apa cer??

  5. Kecik2 lg dah Kuat menipu, Pusing cter aje anak muda Belia pun dah meluat dgn Awak tu.

  6. Budak kecik yang dapat bunga terus jadi sombong, emak pula terus bongkak.
    Atok kau tu penyamun tarbus bersama kroni2 dan anak2. Pasal gila kuasa sanggup menipu untuk menang jawatan dan bekerjasama dengan penyangak Ltte komilunis dan evangelist Liberal.
    Mengajar orang Melayu jadi kurang ajar kepada Raja-Raja Melayu sama macam DAP PKR dan Amanah dan NGO gila Liberal.
    Cukup2 menipu orang MUDA, Kencing masih berlari2 konon mau nasihat orang lain.

  7. Kalau kaki pembohong tu ada je alasan. Lu punya bontot takde kat situ lu dadok sigaraga, mana lu tau apa yg terjadi. Budak dok gila bur*** siapa nak ajak join mtg. Takdak situ cakap macam2. Nampak benor pembohong

  8. Sebab itu Islam mensyaratkan saksi sah kena empat orang dan wajib buat kenyataan yg sama. Baru hakim menerima sebagai bukti. Kalau ko sorang meroyan buat statements inilah jadinya. Tapi kalau dah dilatih oleh maharaja pembelit, inilah hasilnya. Takdak kat situ pun bila cakap macam dok sebelah mahaguru Madey… dasyat lu punya auta mat tahir… Power tu

  9. عَنْ أَبِي سَعِيْد الْخُدْرِي رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : سَمِعْتُ رَسُوْلَ اللهِ صلى الله عليه وسلم يَقُوْلُ : مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَراً فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِلِسَانِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ وَذَلِكَ أَضْعَفُ اْلإِيْمَانِ
    [رواه مسلم]

    Kosa kata:

    يغَيـِّر: Merubah

    أضعف: Yang paling lemah

    Terjemah hadits:

    Dari Abu Sa’id Al Khudri radiallahuanhu berkata : Saya mendengar Rasulullah shallallahu`alaihi wa sallam bersabda: Siapa yang melihat kemungkaran maka ubahlah dengan tangannya, jika tidak mampu maka ubahlah dengan lisannya, jika tidak mampu maka (tolaklah) dengan hatinya dan hal tersebut adalah selemah-lemahnya iman. (Riwayat Muslim)

    Kandungan Hadist:

    Menentang pelaku kebatilan dan menolak kemungkaran adalah kewajiban yang dituntut dalam ajaran Islam atas setiap muslim sesuai kemampuan dan kekuatannya.

    [email protected]@menyokong terhadap kemaksiatan yg dilakukan oleh kerajaan tebuk atap, termasuk di antara dosa-dosa besar.

  10. He might be a good debater, but he lacks knowledge and wisdom. Perangai masih budak-budak. Sejak saya lihat gambar dia dalam bathtub dan lompat pagar, saya dah agaklah budak ini masih mentah dan terlalu timingnya terlalu awal dia menceburkan diri dalam arena politik. Mungkin dia ada cita-cita besar untuk menjadi perdana menteri pada suatu masa kelak. Pada hemat saya, siapapun tak boleh jadi seorang pemimpin yang hebat kalau perjuangannya sekadar mencari populariti diri dan kekayaan. Biasanya pemimpin yang disebut-sebut namanya sewaktu dan sesudah zamannya adalah mereka-mereka yang berjiwa besar, selalu mengutamakan kepentingan rakyat dan negara. Nasihat saya untuk adik Saddiq, pergi belajar PhD, tambah ilmu, bina personaliti yang baik, berdiri untuk menegakkan kebenaran dan terakhir sekali pergi kahwin dulu dan tenangkan jiwa anda yang bergelora itu. May God be with you. May God save Malaysia and its wonderful people.

Comments are closed.