Ismail Sabri Yaakob

KUALA LUMPUR – Walaupun dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), sambutan Hari Ulang Tahun Tentera Udara Di-Raja Malaysia (TUDM) disambut secara sederhana dengan perutusan Panglima TUDM dibuat secara atas talian.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, bagi mematuhi PKP, semua acara sambutan dibatalkan seperti istiadat perbarisan dan perhimpunan melibatkan anggota TUDM.

“Saya mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat Hari Ulang Tahun ke-62 kepada warga TUDM. Hari ini genap memasuki fasa usia 62 tahun dan menjadi kuasa udara yang disegani di rantau ini.

“Dengan tema ulang tahun “Berupaya Bersiaga, Kedaulatan Terjaga”, ia pastinya dapat menyemarakkan semangat warga TUDM untuk terus menjalankan amanah dalam memastikan kedaulatan negara sentiasa terpelihara dan dalam keadaan berupaya siaga,” katanya pada sidang media khas pandemik Covid-19 di Putrajaya, hari ini.

Beliau berharap warga TUDM akan terus komited, bersedia dan cemerlang dalam pelaksanaan tugas yang telah diamanahkan. – MalaysiaGazette