Perdana Menteri Interim, Tun Dr. Mahathir Mohamad tiba bagi menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di Istana Negara, Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 27 FEBRUARI 2020.

KUALA LUMPUR – Satu mesej daripada aplikasi WhatsApp tular hari ini kononnya bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dijadualkan akan menghadap Yang di-Pertuan Agong (YDPA)  Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Dalam mesej itu, Mahathir dipercayai akan menghadap Yang di-Pertuan Agong sama ada hari ini atau esok.

“Tun Mahathir akan menghadap Agung hari isnin atau selasa untuk membawa 129 sokongan MP (ahli parlimen). Tun Mahathir kini memiliki majoriti untuk membentuk kerajaan PH (Pakatan Harapan) semula,” menurut mesej berkenaan.

Dalam mesej itu, PH dikatakan mempunyai dua Timbalan Perdana Menteri (TPM) iaitu Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Parti Warisan, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal.

“Dan perjanjian yang telah dipersetujui calon PM9 adalah Tun Mahathir (lima sokongan MP dari PPBM), akan ada dua TPM bakal dilantik iaitu Dato Seri Anwar Ibrahim (34 sokongan MP PKR) dan Dato Seri Shafie Afdal (sembilan sokongan MP WARISAN),” kata mesej itu.

Bagaimanapun menurut sumber rapat dengan Mahathir, ia tidak benar namun dalam masa yang sama tidak menafikan perkara itu.- MalaysiaGazette

10 Komen

  1. Tunggu…tunggu….yea surat jemputan dr yg bnama Izr…l
    Ko kejar kejar cukup2 tpi makin x juga cukup2 dunia ni yg ko lupa ada lg satu dunia kekal sdg mnanti tu…
    Insafi diri dn taubat lah….

  2. Wok Long janganlah bodoh. PN tu parti neraka kerana di dalamnya ada perasuah , pencuri, pengkhiana, pemabuk kuasa, pendengki, penghasut dan golongan munafik. Atuk bertanggungjawab menjstuhkan parti yang naik secara kotor lagi hina.Faham?

  3. PH itu di huni oleh ahli neraka wel. Kalau di Liil Batu Cave kira zikir wel..wel…wel…wel…Dil kau ni sebenarnya yang bodoh macam lembu. Yang perasuah pencuri penyangak dan pembgat fitnah tu atok kau madey. Sebab tu sekarang dia tercampak hina macam sampah.

  4. Hasil tetap sama. Ph akan dikambus sampai tak boleh timbul. Cuma kalau terjadi pru 15 terdekat ini rakyat harus ingat siapa yang sebenarnya buat kacau bilau negara dan rakus kekuasaan tanpa ambil kira sentimen rakyat melayu islam terutamanya.

  5. Wahai Dil, insaf2 lah, janganlah terus jadi barua DAP. Kalau ko Islam lah, pee check ayat Quran ini..
    QS. 4. An-Nisaa’ : 138-139.. “Kabarkanlah kepada orang-orang MUNAFIQ bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih. (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu ? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.”

    DAP TU SAPA DIL KALAU BUKAN ORANG KAFIR DAN MUNAFIK YANG TERANG TERANG MENENTANG ISLAM. ALLAH DAH CAKAP ORANG KAFIR NIE JANGAN KO ANGKAT DIA NAIK. KALAU SEJAHAT UMNO LAH MENURUT BUKTI FITNAH ENGKAU, MEREKA MASIH ORANG ISLAM WALAUPUN PENDOSA. ALLAH AKAN TETAP MENERIMA ORANG BERDOSA YG ISLAM TAPI ORANG KAFIR BAIK BOLEH MASUK SYURGA KE????? KECUALI QURAN KO LAIN PADA AL QURAN KAMI

  6. Sapa yang sokong atuk itu semua nak kan jawatan. Jadi PM lepas Ini bercakar lagi dalam PH itu dah pasti. Mereka tidak fikirkan rakyat. Yang penting dapat jawatan. Untuk menimbuskan kesalahan yang mereka buat. Apa dah jadi merintah 22 bulan susahkan rakyat. Sebagai contoh minyak. Masa PH merintah minyak Turun 5sen pas itu naik 30sen. Sampai 2.70 satu liter. Sekarang Cuba buka mata jangan Bengap. Nak sokong parti itu biar dia boleh mambantu rakyat. Jangan main Ikut saja Macam orang duduk dalam gua. Tak Nampakan perkemban mambantu rakyat. Mana duit orang ramai derma beratus juta pada PH dulu ada ke ??

  7. 2 kewajiban yg selagi tidak diselesaikan maka berdosalah pemimpin & rakyat Malaysia.
    1. Wajib kembalikan mandat rakyat.
    2. Wajib halang pengkhianat.

Comments are closed.