Ahmad Zahid bersama Najib di kediaman Presiden UMNO malam kelmarin.

KUALA LUMPUR – “Kami sudah siap siaga untuk PRU-15. Adakah anda semua bersedia bersama kami?

Kenyataan ringkas Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi di media sosial itu menimbulkan persoalan kerana tiba-tiba mengungkap kesediaan untuk berdepan dengan PRU-15.

Kenyataan itu ketika beliau menerima kunjungan bekas bosnya, Datuk Seri Najib Razak ke rumahnya malam tadi.

Salah seorang yang mempersoalkan kenyataan Ahmad Zahid termasuk penganalisis politik pro Pakatan Harapan, Shahbudin Husin.

“Kenapa Presiden UMNO tiba-tiba kata sudah siap siaga untuk PRU-15, sedangkan tempoh Parlimen bubar ialah 2023?

“Adakah ini bermakna Zahid sudah dapat rasa Muhyiddin akan dijatuhkan dalam waktu terdekat, lalu mengharap Parlimen akan dibubarkan?” soalnya dalam media sosialnya hari ini.- MalaysiaGazette

10 Komen

  1. Perancangan lebih baik dari tindakan secara ad-hoc?
    Kan begitu saudara?
    PH gagal kerana tindakan “as we go along….. “.

  2. Kenapa Shahbudin takut nak berdepan rakyat dalam PRU? Dah tahu akan kalah teruk ke?

    Tak kan berani cuma dalam hal membeli wakil rakyat menggunakan duit atuk dan duit yahudi DAP/PKR?

    Bila berdepan PRU, kenapa Shahbudin jadi BACUL? Adakah ini contoh Melayu bacul yg dimaksudkan oleh atuk?

  3. Jgn tunggu lama2 nnti orang jemu, skang pukulan maut sedang menunggu Bersatu, majoriti pengundi rasional melayu islam tak sabar2 lagi nak turun mengundi, nak tentukan kali ini pukulan maut menunggu calon2 DAP, PKR, Amanah, Warisan yg terang2 terbukti mereka PENIPU besar, indah kabar dari rupa, tabur janji bulan dan bintang macam pukimak, semua hampeh…..majoriti pengundi melayu sudah bersedia utk melenyapkan sebarang legasi PH yg masih berbaki…terutama madey, guan eng, anwar atau mat sabun….undilah sesiapa jua ASALKAN bukan PH!

  4. Rakyat lebih suka klu pru drp beketua kan burung kak tua yg hanya tau mengajuk cakap dap je.yg mana dah x dipilih oleh rakyaat boleh lah zip mulut tu dri bcakap yg x ada feadah pada rakyaat dan negara.serah kan pada rakyaat untuk memilih kerjaan.

  5. Wak jahid dah mula agak sedar.
    Dia tak nak menanggung dosa [email protected] terlalu lama.
    Yg tak sedo-sedo lagi ulama parti penunggang agama semalaysia.
    Kesana kesini jubah & serban tak tanggal.
    Kesana kesini jual agama.

  6. Sebelum inipun penyokong dan ahli politik ph mahukan PRU diadakan untuk mengembalikan mandat rakyat(itupun menang)kenapa jika sekarang presiden umno bersiap siaga untuk pru15.malah semasa kecoh perlantikan pm 8 pun MN memang mahukan BUBARKAN PARLIMEN diadakan.tapi ada yang menentang perbelanjaan RM800.jutalah ,membazirlah.sekarang masih ada juga ahli ph sebut mengembalikan mandat rakyat bermaksud mahukan pru15 diada kerana sekarang bukan PH jadi pentadbir negara tapi PN.kenapa tidak bantah 800 juta diguna jika pru diadakan.apa bezanya jumlah 800 juta dahulu ditentang dengan 800 juta sekarang untuk kos perbelanjaan mengembalikan mandat rakyat.takut ke bila umno pas gps mahu pru15 diadakan.takut kalah elaun yb tidak dapat jika kalah.jika menang dapatlah bergelar yang berhormat.

  7. #MuafakatNASIONAL
    #PenyatuanUMMAH
    #UMNOdanPAS
    #BersatulahUmatISLAM
    #HancurkanPenindas2AGAMAdanBANGSA
    #PRU15
    #BuktikanISLAMituBERSAUDARA!!

  8. Tidak usah menimbulkan persoalan(tidak timbul).orang yang takut bubarkan parlimen dan pru15 itu yang timbulkan persoalan.seperti yang semua sedia maklum umno sejak ditemuduga oleh YDPA mencadangkan untuk peembubaran parlimen.Maksubnya umno pas sudah bersedia sebelum bersama PN dari dulu lagi hingga sampai PM menasihati YDPA untuk PRU15 diadakan.kenapa ketakutan bila pihak umno sebut “BUBAR PARLIMEN dan PRU15”.Kerana tidak yakin rakyat akan pangkah undi dan kalah begitulah tersemat dihati.

Comments are closed.