Gambar pertemuan ADUN Bersatu dan PKR yang menimbulkan spekulasi.
BATU PAHAT – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semerah, Mohd. Khuzzan Abu Bakar mengesahkan bahawa sekeping gambar yang menunjukkan wakil rakyat Bersatu dan PKR duduk semeja telah dirakam pada akhir Mei.

Mohd. Khuzzan memberitahu Sinchew Daily, gambar yang mencetuskan spekulasi mengenai keadaan politik di Johor itu hanya merupakan perjumpaan peribadi.

Selain Mohd. Khuzzan (Semerah, PKR), wakil rakyat dalam gambar itu termasuk Md. Ysahruddin Kusni (Bukit Naning, PKR) serta tiga ADUN Bersatu iaitu Tosrin Jarvanthi (Bukit Permai), Datuk Dr. Sahruddin Jamal (Bukit Kepong dan bekas Menteri Besar) dan Datuk Che Zakaria Mohd. Salleh (Permas).

Pelbagai spekulasi telah kedengaran di Johor termasuk mengenai kemungkinan berlaku pertukaran kerajaan negeri sekali lagi.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar telah memberi amaran untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat terus berlaku.

Sinchew Daily melaporkan, kerajaan negeri Johor akan bertukar tangan jika dua atau lebih wakil rakyat Perikatan Nasional (PN) bertukar haluan.

Sumber memberitahu, Pakatan Harapan (PH) telah mendekati ADUN Bersatu sejak Mac dan  ada yang sudah menunjukkan keinginan untuk “kembali.”

Malahan pihak berkenaan bersetuju dengan formula pengagihan jawatan Exco iaitu mengikut agihan sebelum pengambilalihan kuasa oleh PN.

Penentuan untuk portfolio  Exco bagaimanapun belum diputuskan. – MalaysiaGazette

7 Komen

  1. Cepat la “berhijrah” ke PH balik kalau berani!

    Rakyat dah tak sabar nak adakan PRU atau PRNegeri supaya wakil2 PHaprak yg tak habis2 berpolitk dpt DI TENDANG jauh2 dan wakil rakyat baru yg lebih berniat utk berjasa dipilih.

    Tak payah nak gertak2. JUST DO IT!

    Rakyat dah sedia menilai.

  2. Kenapa tak buat video conferencing? Ke dia orang ni tak celik teknologi tapi jadi wakil rakyat dan nak kebal undang2?

  3. Tak habis2 mrk ni…tak peduli langsung kesusahan rakyat..celaka betul YB yg gila kuasa dan pentingkan perut sendiri..kalau betul mrk rebut kuasa harap Sultan Johor bubarkan DUN…biar rakyat ajar mrk ni cukup2..

  4. Tak payahlah tukar tukar lagi. Kita pegang balik zanan duly RAJA MEMERINTA. Raja lantik saja siapa tang dia ingin untuk kerja dalam kerajaan nya. Tak payah pilihaneaya. Raja memerintah adalahvtang paling baik daripada Madeymemerintah.

  5. Wakil rakyat yg lompat parti hanya pentingkan diri sendiri, bknnya pentingkan rakyat. Klu berlaku lagi PRU ADUN spt ini wajib ditolak

  6. Kahkahkah biar umno melopong.. Nk tunjuk taiko sngat hbis jawatan exco ko balun

Comments are closed.