Ciapan yang dihantar oleh Lim Guan Eng di Twitter rasminya.

KUALA LUMPUR- Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng membayangkan keyakinan Pakatan Harapan (PH) untuk merampas semula Putrajaya.

Sambil memuat naik sekeping foto burung kenyalang di Twitternya, bekas Menteri Kewangan itu menulis kapsyen “burung kenyalang betul-betul di hadapan mata saya ketika berada di kafe Taman Burung Kuala Lumpur.

“Apakah ini petunjuk yang harapan akan terus bersinar untuk Malaysia Baharu.”

Ciapan tersebut terus mengundang persoalan kepada netizen yang bertanyakan apakah Gabungan Parti Sarawak (GPS) akan menyertai Pakatan Harapan.

Namun begitu, Guan Eng mahu pun mana-mana pemimpin parti berkenaan tidak memberi maklum balas terhadap ciapan berkenaan.

Malam tadi, dalam satu hantaran di Facebook rasmi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim membayangkan satu perkara besar dan menggembirakan PH akan berlaku tidak lama lagi.

Hantaran yang dikepilkan bersama sekeping gambar Ketua Pembangkang itu sedang duduk berbincang dengan beberapa pemimpin PH termasuk Guan Eng, Presiden Amanah, Mohamad Sabu dan bekas Menteri Pengangkutan, Anthony Loke.- MalaysiaGazette

|

14 Komen

  1. Suka hati ko la Al Jubs. Rakyat tak kisah pun perihal Phancing.
    Keranjaan sibuk membela rakyat, apa PHancing buat? Berpolitk berpanjangan. Macam chee-laka!

  2. Ini lah berita yg org ckp, bercakap kosong tanpa hala tuju yg jelas…ibarat sperti tim kosong ..bercakap sebegitu supya lawan rasa binbang, tapi pd hakikatnya tak ada apa2 kosong shja..kami sudah haramkn undi utk ph , terutama dap kafir harbi..

  3. Bukan itu adalah petanda kau dan tommy akan diheret ke mahkamah tak lsma kagi. Atuk pun aka terima padah di singkir dari PH. PKR keluar dari PH untuk duduk di blok bebas di parlimen dan menjadi kuasa penentu. Ity akan berlaku sekiranys madey tidak kelurar dari PH.

  4. Malaysia baru lagi???
    kepala bapak ko la kominis sial
    da mcm2 ko hancurkan,
    lagi mahu sembang Malaysia baru,
    babi punya komunis

  5. PH ni hanya menguntungkan cina kapir DAP saja, sebab tu ramai cina sokong DAP, mana penyokong dari kaum melayu? ZERO!

  6. Bubar pe benda
    Bangang sungguh . Kenapa sebelum ni tak bubar. Bila nak terlepas baru nak bubar. Dayus la

  7. Takat begambar apa ada dah kawin pun bleh cerai dap x payah kelentong lah…ph tumbang sebab apa lu fikir sendiri lah….amanah tu x cakap lah opis boy dap .rakyaat x akan di kencing lagi.bleh beramus ph

  8. PH boleh bernyawa lagi tapi dengan syarat minus DAP dan minus mahathir.Pandemik covid19 warga Malaysia sudah stabil dan pulih tapi Malaysia sedang menghadapi pandemik wabak mahathir2020.PH sudah pun di jangkiti wabak baru pandemik mahathir dan belum lagi di inkubasi ahli-ahli politik ph yang di jangkiti wabak virus mahathir.Ayuh,hindarkan diri,kuarantin dan lari jauh-jauh daripada di hinggapi wabak pandemik mahathir2020.

  9. Anwar Ibrahim memang selalu membayangkan,, dan ini pula satu perkara besar utk pH,, katanya lah.. Dari dulu Sampaikan sekarang asik berangan nak jdi pm,, tpi takdok apa2 pun.. Macam² bayangannya dtg,, samalah seperti manifestonya..semua bayangan utk rakyat,, dah diberikan peluang perintahkan pun,, habuk pun tarakk,, mcm hampas.. Berangan yolah kau labu,,, teringat pulak aku cerita labu labi …..nampaknya semuanya bayangan sampai lah dah tua..

  10. Burung kenyalang tu tanda sial untuk LGE sebab kepalanya jena berak dengan madey si penipu. Kalau nak jadi penyamun yang berjaya ikurlah madey.

Comments are closed.