Syed Saddiq Syed Abdul Rahman

KUALA LUMPUR – Bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mempersilakan semua pihak menyemak segala kontrak, peruntukan dan lain-lain perkara untuk membuktikan dakwaan bahawa beliau makan rasuah.

Dalam ciapan di laman Twitter, Ahli Parlimen Muar itu menegaskan beliau percaya bahawa “Yang hak pasti berdiri, yang bathil pasti jatuh” .

“Saya persilakan untuk semak segala kontrak, peruntukkan dll untuk membuktikan bahawa saya makan duit rasuah.

“Bergembiralan mencari kerana saya tahu saya tidak dan tidak akan pernah mencuri duit rakyat,” katanya.

Beliau memuat naik kenyataan itu sebagai reaksi kepada ciapan Ciapan beliau itu sebagai reaksi [email protected]_Azri :
Aku tak sabar nak lihat @syedsaddiq pakai baju oren tangan bergari macam ni. Macam mana dia anaiaya Aku hingga Aku ditangkap dan disumbat ke dalam lokap 4 hari 3 malam. Yang Hak Pasti Berdiri, Yang Bathil Pasti Jatuh. Kau tunggu masa Kau akan tiba Syed Saddiq.

@Sir_Azri atau Muhammad Azri turut memuatnaik foto dia memakai baju oren ketika direman dilokap dipercayai berkaitan laporan polis dibuat Syed Saddiq menuduh Muhammad Azri yang lebih popular dengan nama Papagomo mencederakan beliau semasa penamaan calon PRK Semenyih.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kelmarin menahan dua anggota Armada yang merupakan sayap pemuda Bersatu bagi membantu siasatan dakwaan penyelewengan wang parti itu.
Sebanyak RM600,000 dirampas dari kediaman dua anggota berkenaan dan siasatan diuat berikutan laporan polis dibuat Syed Saddiq berhubung kehilangan RM250,000 dari peti besi yang disimpan di rumahnya. – MalaysiaGazette

 

11 Komen

  1. Hg tk makan la duit tu , kertas ja duit tu ..hg jawab la kalau kena panggil , depa bagi hg tidoq dlm pagaq semalam dua baru otak hg tu bersambong , budak2 lg hang tu pun …

  2. Ngko tunggulah Syed Artoyol oiiii…. Bujti sudah nyata, tunggulah SPRM dan Polis selesaikan siasatan. Jangan terlalu angkuhlah..

  3. Aleuto kau la sad dick..Dato Najib lau tuduh terima rasuah kau ada bukti ke kepala but kau lah x lama lg kena liwat la lah kau kt dlm jail baru padan mula kau

  4. Yahuuu…. Sadeq lombutt kaa??? Hahahaha lombek lombek pun kuat menyamunnyaaa… Jatuhlah tu.. montori tarak dah.. jatuhlah tu bangang…. nanti abam poleh datang jangan nangis yerk.. seperem senyum senyum tepok tepok jangan cakap koyak tisu yeee… ok selamat meniti dibaluti kain oren..

  5. Dia tak ambik lah. Yang ambik duit tu Toyol BERSATU spesies ARMADA. Dia baik macam malaijat bukan macam orang UMNO.. Dia hanya habiskan duit tu eedekah kat perempuan lorong gelap.

  6. Cuba kau bg pencerahan sikit syed saddiq segaraga…mcm.mana dlm simpanan bendahari pemuda ada cash rm600k?. Klu dlm simpanan ada byk tu, bygkan dlm akaun ada byk mana. Dari mana dpt duit tu? Aku x lah kata kau menyamun atau rasuah tp sapalah yg bg derma byk tu? Kau kan manusia baik, tentu kau ada jawabannya.

  7. PADAN MUKA!!
    baru ko tahu mcm mana klau dituduh jadi perasuah,penyamun,perompak dan pencuri,ko buktikanlah sendiri yg ko xbersalah kt mahkamah,tgk muka dah tahu ko nie mmg KAKI KENCING,pmpn2 murah bleh la ko kencing,rakyat da kenal sapa ko skrg

  8. Tu dah ada bukti. Apa lagi heret lah ke mahkamah.. mana mak bapak nak letak muka tengok anak nuka tong sampah macam dia.

  9. kesian ibubapa dmalukan,dconteng arang mereka berdua.tunggulah dmakan sumpah kau sadik

Comments are closed.