Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata tawaran jaminan penerbitan bon Samurai oleh kerajaan Jepun kepada Malaysia akan memberi banyak faedah kepada negara terutama dalam mengurangkan beban kewangan dan dalam soal pembangunan.
Tun Dr Mahathir Mohamad

PETALING JAYA – Dengan penolakan PKR terhadap cadangan gandingan Mahathir-Anwar, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengumumkan pengunduran daripada Pakatan Harapan + (PH+) selain tidak mahu lagi berbincang dengan PKR.

Walaupun menolak perundingan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan partinya, Dr. Mahathir bagaimanapun akan mengekalkan hubungan kerjasama dengan DAP dan Amanah, dua parti PH yang menyokong beliau sebagai PM.

Apabila ditanya Sinchew Daily mengenai kemungkinan kerjasama dengan PKR, Dr. Mahathir dengan tegasnya berkata: “Tidak, saya rasa saya akan berundur.”

“Saya tidak mahu bekerjasama dengan beliau (Anwar) kerana beliau tidak mahu bekerjasama dengan saya. Saya perlu mencari  jalan lain untuk menjadi PM, mungkin ada lagi cara lain.

“Dengan cara ini, barulah saya dapat menumbangkan kerajaan dan PM pintu belakang,” katanya.

Bekas Perdana Menteri itu pada masa yang sama menolak tawaran sebagai Menteri Mentor.

“Berdasarkan pengalaman, mereka akan menolak pandangan saya apabila saya cuba memberi nasihat. Ia adalah seperti semasa pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“PM mahu menunjukkan penguasaan, oleh itu semua pandangan mesti dari dia sendiri. PM mahu meninggalkan legasi politik.

“Mereka tidak akan bersetuju kalau legasi politik mereka adalah dari Mahathir,” katanya. – MalaysiaGazette

25 Komen

  1. Lori pasir…bawak pasir.
    …kadang2 bawak sawit jugak………
    …tak salah tu…cuma….langgar sop je….
    ….tapi tetap boleh bawak…
    ….tak kire le…bawak pasir ke atau bawak sawit…
    …yg peting…masyukkkkkkkkk….

  2. Sudah2 lah atuk tua.. Kuasa kamu dh berakhir… Rakyat dh x mahu kamu lg… Berehat dduk g anak cucu je..

  3. Balasan AZAB dunia diterima atas perbuatan kejam zalim yg dilakukan termasuk memperkayakan anakberanak dan kroni kleptokrasi serta menyeksa rakyat. Siap hina MELAYU “mudahlupa” serta “malas” dan hanya “suka meminta-minta” serta menindas etnik lain pula.
    Kini selain kau yg “berpengalaman” melihat MP lain “tidak menuruti” perintah kau, jangan kau tidak tahu atau lupa atau keliru bahawa rakyat berjuta tidak suka malah amat benci dengan kau dan keturunan kau termasuk kroni kleptokrasi kau.
    Orang tua nyanyuk kau tahu Tak? Balasan AZAB dunia telah diterima oleh kau sebelum nyawa direntap? Siapa lagi untuk kau ajak menyertai nafsu iblis kau itu? Merangkaklah kau tersiksa bersama keturunan kau.

  4. Slm, tun m, bukan nak lain,melainkn nak krjaan tn sri Muhiyuddin di tumbangkn seprtimana yg belau telah lakukn sebelum menang pru 14, yg lalu, cuba renungkn pd hakikatnya, tun m ini,dah bnyak kejahatan politik yg telah belau lakukn,dgn pas,kes Memali,dgn tgku Razali Hmzah, menjatuhkn tgku ddlm saf umno, tubuh umno baru,dgn Mat Sabu, di ISAkn Mat Sabu, begitu juga dgn Lim Guan Eng,dgn dsai lah yg paling bnyak dosa yg telah di lakukannya, di penjarakan selama hmpir 15 thn tmpa di beri peluang utk membela diri,memecat tu Abdullah Badawi,&yg akhir sekali dsrnjib, jadi selain drpd itu, kes curi agih balak di Sabah sebnyak 1000.00hektar(S’rwak ripot),info,Saham komprni PETRON kedua2nya milik Dto’Mukhlis dpt ketika tun m jdi PM 22 thn lalu, kemudian curahan air mata warga M’sia, dgn putrajya,yg paling menyayat hati budi warga melayu iaitu tun m nii telah melukakn @mengguris hati rkyat melayu, dgn kata2 kesatnya bhwa melayu malas kerja sebb tu miskin, menghrpkn tongkat dri krjaan(umno 22thn yg lalu) justru itu apakah warga melayu telah lupakah semua permainan politik catur pembelit tun m ini? @melayu mudah lupa(ungkapan tun m sendiri)…..wahai org melayu, jgn izinkan lagi tun m ini jadi PM buat kali ketiga lagi,sebb nasihat dari yg di prtuan agung agar belau jgn letak jawatan, tpi degil, peluangnya telah tamat,takkn sampai 3x kut, nmpak sgt gila kuasa, tuuuu, wahai melayu yg kelam otak….
    والسلام…..

  5. bila hasad dengki dan busuk hati berleluasa,
    semua dia nak tumbangkan, dari zaman tun abdul rahman sampai la ke zaman tan sri muhyiddin..
    tak dapat cara kasar guna cara halus.
    tun abdul rahman pun ada keluarkan kenyaatan yang mahathir ni jenis lidah bercabang.
    suka menbuat kerosakan.
    sepatutnya dengan umur sekarang mahathir ni semakin dihormati tapi tidak, hari hari kena cemuh,maki sebab perangai nak muda tapi umur dah tua..
    kesian juga tapi apa boleh buat, sendiri yang cari jalan macam itu,

  6. Jadi HANTU KUBOR kits sokong lah sebab dosa pun bertimbon. Roh tak lepas masuk pintu langit. Sebabnya banyak fitnah orang anianya orang kleptokrasi dan lidah bercabang. Nanti kita tanya ustaz nanti kita taban dekat kubor atau jerat cina.

  7. Ni tanda org yg takut mati dan cinta dunia..bila fikir soal mati atuk ni dah takut..sbb tu nk sibuk2 diri hal2 dunia je.

  8. Thank God, at the end the truth prevails. Mahathir is a fake leader. All those 22 year, plus 22 months are just for him to make money for his children. Believe me guys, all those billions of Ringgit now worth nothing to him compared to his lost pride and glory. He is afraid that he will go down in history as a failed leader PM of Malaysia. In history, he will be read as the Malaysian Machiavellian leader. All the accusations on others, especially to DSN are coming back to him as if it is the “Law of Karma”. When I did my reading on him from various sources, I have found out that he is the most corrupted politician in Malaysia. Since he has the control over the media in this country, he managed to cover-up all his wrongdoings. All his children made good money not by being smart or hardworking. All the money in the billions came through the contacts Mahathir made for them with the business tycoons in Malaysia. Kerana itu dia selalu menuduh “Melayu Malas” dan tak berani mengatakan hal yang sama terhadap bangsa yang mengontrol businis di Malaysia. Yang terakhir pula, DSN mendedahkan segala kontrak runding terus tanpa tender yang ditawarkan Mahathir kepada anak-anak dia yang jumlahnya berbilion-bilion. Ingat guys, saat kita nak mati itu, bukan wang yang ikut kita tetapi amalan dan nama baik yang kita perolehi daripada masyarakat. Suatu petanda yang tak baik yang saya lihat yang terjadi pada Mahathir adalah, orang tak respect dia lagi. Semua yang saya baca adalah maki-hamun, kata-kata tidak baik lagi kesat. Jarang saya baca orang gunakan gelar Tun untuk menulis dalam ruangan komen dalam posting FB, YouTube dan lain-lain media online, termasuk saya sendiri.

  9. ruskies Ukrainian Lady

    Dating a phenomenal Young Russian, Ukrainian lady

    Social Issues Articles february 16, 2008

    For many men the desire to have an attractive young woman at their side is very attractive and many Russian, Ukrainian women seek a mature partner. This article considers some of the implications and practicalities of such unions from both points of view and the summary? It can work out just fine with even a bit of care and consideration.

    Read the general ArticleMarrying a Ukrainian Bride

    Dating Advice articles or reviews January 31, 2011

    Russian dating advise for men finding a Russian or Ukrainian bride. Shores for ideal woman. If you have been hearing rumors about the actual and desirability

    Of Ukrainian and Russian women as can be love interests or marriage partners, your corporation

    May be wondering just what is so special about these women, and why

    Would they be thinking about a foreigner such as yourself.

    Read the full ArticleA Series of One on One Interviews with Russian, Ukrainian ladies. s Yulia

    Social Issues articles and other content April 14, 2008

    Beyond the nice thing about so many Russian and Ukrainian ladies lies so much more. The depth and beauty of these attributes is the treat awaiting each one man fortunate to be romancing one of these ladies. There is one other feature, A feature impossible to define, [url=https://medium.com/@oli.t2017/everything-you-need-to-know-ukrainian-women-956bb3bae17a]ukraine single woman[/url] Call it a secret compound that will delight you.

    Tony Tran

    Russian Brides Online at Free Russian Dating operation

    Dating Advice web content May 8, 2009

    The free Russian site of personals will help you to find your associate. an advanced single Russian lady who lives [url=https://ukrainianwomenonlinedating.blogspot.com/2019/06/how-do-you-know-about-ukrainian-girls.html]ukraine beauty[/url] in Moscow or you are a single man seeking the Russian bride, To date from the online services is the answer for any for you. determining a beautiful Russian girl for the marriage is easy and communal ground nowadays when we live this automated day which we make all on the net.

  10. Hari tu masa jadi PM sempat kamu jadi Menteri Pendidikan selepas Maszlee Malik kena tendang DAP.
    Masa kau jadi Menteri Pendidikan kau bising yang MRSM macam sekolah agama, baca doa, solat hajat dan sebagainya. Kau dengar cakap orang kapir tapi dengan orang Islam kau tak peduli.
    Nah rasakan perbuatan kau sendiri. Tua Kutuk.

  11. Tak nak cari sekali jalan gi kubor ke… biar selesa, aman dan tak de sape2 nak chalenge position masa tu… pastikn anak2 tu leh harap , jgn mnambah beban suk kat sana… nasihat utk saya gakni, cuma skrg saya position hantar surat je takde sape ni nak chalenge wat masa ni..

  12. Dari ngkou jadi pm 6 bln rakyat rasa terseksa mcm 95 thn lamanya. Dari ngkou lebih baik dsn mcm langit dgn bumi. Dari dsn lebih baik tsmy. Dsri tsmy lebih terbaik dsai.

Comments are closed.