TLDM.

KUALA LUMPUR – Tiga anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) terkorban dalam kemalangan jalan raya di Jalan Ranau-Kota Kinabalu, Sandakan Sabah.

Menurut kenyataan Bahagian Komunikasi Strategik Markas Wilayah Laut 2, Pangkalan TLDM Sandakan, kesemua anggota yang terlibat nahas sedang dalam perjalanan ke Pangkalan TLDM Kota Kinabalu, Teluk Sepanggar dari Pangkalan TLDM Sandakan bagi melaksanakan tugas rasmi.

“Dalam kejadian tersebut, kenderaan jenis lori 3 tan milik TLDM telah hilang kawalan lalu terbabas ke bahu jalan,” katanya.

Menurut kenyataan itu, seorang anggota tentera mengalami kecederaan dalam kejadian pukul 1 tengahari itu dan beliau telah dibawa ke Hospital Ranau untuk mendapatkan rawatan.

Punca kemalangan masih dalam siasatan.

Anggota yang meninggal dunia dikenalpasti Laskar Kanan PAP Maslim Abdul Rahim, Laskar Kelas I TNL Mohamad Firdaus Mat Izan dan Laskar Kelas I TMK Muhammad Arif Idris.

Manakala mangsa tercedera dikenalpasti sebagai Laskar Kelas II TLR Vincent M.Orel.

Panglima Tentera Laut menzahirkan rasa simpati dan ucapan takziah kepada ahli keluarga anggota yang terlibat dalam kemalangan tersebut. – MalaysiaGazette