KUALA LUMPUR – Penduduk di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Sri Tioman 1 dapat menarik nafas lega setelah masalah mereka berhubung kemudahan di kediaman itu mendapat perhatian.

Ketika isu itu dibawakan kepada Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Edmund Santhara, beliau segera turun padang bagi meneliti permasalahan yang di hadapi penduduk di Parlimen Wangsa Maju itu.

PPR Sri Tioman 1 dibina pada 1994 merangkumi tiga blok bangunan dengan 420 unit kediaman.

Setelah turun memantau kawasan perumahan awam itu selain berpeluang bercakap sendiri dengan penduduk setempat, Edmund memberi beberapa alternatif, antaranya arahan baik pulih dan dalam masa sama melakukan sumbangan serta merta.

Edmund berkata, antara tindakan yang dicadangkan itu ialah melebarkan kawasan perumahan tersebut, tambah baik parkir motorsikal dan mewujudkan kawalan pintu pagar.

“Lagi kita minta tambah baik serta perbaiki penutup-penutup longkang, yang sedia ada sudah uzur, rosak dan merbahaya. Juga tambah baik lampu gazebo dan bumbung serta pemasangan papan tanda untuk menghalang pemandu meletak kenderaan di atas penutup longkang.

“Sememangnya isu-isu ini perlu ditangani dengan segera. Semalam ada juga pegawai kanan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bersama-sama pantau keadaan PPR ini.

“Kita lihat sendiri isu berbangkit dan yang boleh diselesai segera, kita dahulukan dulu, saya telah arahan semua permasalahan ini diselesaikan dalam tempoh kurang 60 hari dari sekarang,” katanya.

Dalam pada itu, Edmund meluluskan peruntukan sebanyak RM20,000 untuk Surau Darussalam yang terletak di kawasan perumahan tersebut bagi kerja-kerja penyelenggaraan dan pembekalan peralatan.

Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Segamat, Johor turut mengambil kesempatan bertemu dengan penduduk setempat sambil menghulurkan topeng muka kepada mereka dalam menghadapi Covid-19. – MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Bgus TMW, kerja dgn baik..semoga usaha akn berterusan di kwsan lain pula….ini baru betul2 mrnteri n pemimpin yg buat kerja, bkn menteri yg seblum ini asik myalahkan kerjaan bn je…kerja tak buat…sybas menteri wilayah dan satu lg hrap menteri wilayah halau atau ambil tindakan kpd warga asing yg buka kedai di kawasan wilayah…jgn biarkn warga asing mendominasai peniagaan di kl..hramkn warga asing buka permis perniagaan di wilyah..

Comments are closed.