Polis mengakui kualiti rendah rakaman video kamera litar terrtutup (CCTV) di lokasi kejadian menconteng mural potret pemimpin negara menyukarkan proses pengecaman wajah suspek.

KUALA LUMPUR – Kelibat dua individu dipercayai wanita dalam rakaman kamera litar tertutup CCTV disyaki terlibat menconteng mural di Shah Alam.

Melalui rakaman video dari portal Mykmu.Net, kelihatan kedua-dua individu berkenaan keluar dari kereta yang diletakkan di bahu jalan.

“Mereka kemudiannya melakukan kegiatan tidak bertanggung jawab itu selama lebih kurang dua minit sebelum meninggalkan lokasi kejadian,” tulis portal berkenaan.

Bagaimanapun ia belum disahihkan oleh pihak berkuasa.

Hari ini kita digemparkan dengan kejadian vandalisme melibatkan mural Yang Dipertuan Agung dan para pemimpin negara di Taman Cahaya Alam, Seksyen U12 dekat Shah Alam.

Perbuatan yang dilakukan sekitar tengah malam tadi itu, dicemari dengan beberapa perkataan kesat, ditulis berhampiran wajah pemimpin negara seperti Yang di-Pertuan Agong, Perdana Menteri, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) dan Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah.- MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

Potret mural pemimpin diconteng dengan kata-kata kesat

8 Komen

  1. Perempuan cina lahanat… kita hapuskan je sekolah vernacular baru aman negara Malaysia jgn peduli lagi dgn bangsa DAP ni…

  2. Haip.. jgn tuduh melulu. Kita tunggu ja polis cekup pelakunya. Pastu kita tgk hebat tara mana sgt depa dua hekoq tu

  3. Jangan nanti bila di tangkap…kedua dua nya menangis Minta Maaf…..terus semua pihak lupa dan terus KESIAN.
    Kerajaan harus lebih TEGAS please.

  4. hidup menyusahkan orang
    baik mati jela setan
    harap dapat tangkap setan dua ekor ni

  5. jgn marahkn mereka. sebenarnya salah kerajaan tk bg peluang kpd mereka buat mural.bg mereka tunjukkn bakat melukis kt dinding dlm penjara kajang klu mereka tk boleh buat baru hukum mereka

  6. Pastikan hukuman yg berat sbgmana pernah blaku di negara jiran kita ….baru ada ketegasan yg utuh demi kelansungan memelihara dn nenjaga PRINSIP RUKUN NEGARA…. NO KOMPROMI ABT THTS…..

  7. Dapat nanti humban ke kandang buaya lagi bagus..ataupun hantar je semula ke negara asal mengikut nenek moyang dia

Comments are closed.