Najib Razak

KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Razak menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai individu yang pelik.

Kenyataan itu dipercayai dibuat selepas Dr Mahathir mendakwa Najib mahu menjadi Perdana Menteri sekali lagi sekiranya beliau dibebaskan minggu depan atas tuduhan rasuah dan pengubahan wang haram yang berkaitan dengan SRC International Sdn Bhd.

“Jika dia didapati tak bersalah, saya fikir dia akan mahu jadi Perdana Menteri lagi.

“(Tetapi) Jika dia kalah di mahkamah, sudah tentu dia hilang kelayakan,” Mahathir dilaporkan berkata kepada The Malaysian Insight.

Dr Mahathir berkata demikian ketika menjawab apakah Perdana Menteri Muhyiddin Yassin akan dicalonkan sebagai perdana menteri oleh Perikatan Nasional (PN) pada pilihan raya umum akan datang.

Ia susulan ada spekulasi mungkin pilihan raya diadakan segera pada tahun ini.

Najib berkata, yang menjadi Perdana Menteri ketujuh selepas menjadi Perdana Menteri keempat adalah Dr Mahathir.

Malah yang mahu menjadi Perdana Menteri kelapan pun adalah beliau juga.

”Yang umum dan jelajah blackout satu negara mahu jadi calon PM9, dia.

”Yang dia tuduh mahu jadi PM, saya.

”Pelik betul individu ini,” kata Najib. – MalaysiaGazette

13 Komen

  1. Bad karma for mahathir. Dulu dia ejek orang lain pekak, malas, tak pandai buat bisnes, pencuri, perompak bugis, pembunuh, penzina, dan lain-lain lagi. Sekarang telah tiba gilirannya mendapat penghinaan. Lihat DAP, mana mau tolong dia. Sekarang sesudah hilang kuasa setiap hari di parlimen merupakan penghinaan. Dia akan dihantui oleh perasaan dosa dan penzaliman yg dibuat pada orang lain. Dia juga takut akan semua pembohongan dan tender-tender yg diberikan kepada anak-anaknya terbongkar. Hidup di waktu senja baginya merupakan suatu penyiksaan. Dengan jatuhnya PH semua glamournya sudah hilang. Dia akan jadi iktibar bagi orang lain agar jangan zalim dan buat fitnah.

  2. Knp lah madey ni menyalak utk buka pekong nya ..rakyat malaysia kini makin mluat2 dgn kerenah si tua ni. Udah udah lah tu…ketakutan semakin mengamit ..pembongkaran seakan meletus lbh hebat lg nti mlh mungkin ke mahkamah pulak nti….

  3. Walaupun sudah senja tapi masih terus menghalakan belakangnya untuk diberikan pada nuar asalkan dapat jadi PM9. Berselera ke nuar dengan melihat belakang situa ni.

  4. Kini, negara yang sanjung dia dulu, kerana buah fikiran dia pun kini dah menjauhkan diri, kerana semua idea dan apa yang dia cakap itu tipu rupanya..

  5. TM kata DS Najib nak jadi PM lagi sebab dia tak mahu ada orang lain yang akan jadi PM dua kali sepertinya. Sebab itu dia terjah habis2 DS Najib supaya orang benci, dan…DSN tak jadi PM..

  6. Dah di hujung nyawa pun. Karma , kifarah Mahathir.. kesian Atoq, beratib nama Najib sokmo. Macam kena nama Najib ni satu badi menghantui fikirannya.. Dahsyat! Ingat sumpah laknat Najib, dah makan Mahathir????

  7. Inilah hikmah di sebalik umur panjang atok ni,agar dapat menyaksikan kezalimanya2 sendiri di masa lalu..subhanallah

  8. Biasalah… Orang tua nyanyuk.. Meroyan teruk dah Dr mahathir… Sendiri kemaruk kuasa.. Di tuduh nya orang lain… Selagi BOBOI nya tak dapat jadi tpm… Lagi meroyan teruk la

Comments are closed.