Gambar hiasan

KUALA LUMPUR- Maybank menyediakan tiga kemudahan mudah untuk para pelanggannya dalam Pakej Bantuan Pembayaran Balik pinjaman mulai hari ini.

Kemudahan itu menjelang berakhirnya tempoh moratorium pada 30 September ini.

Maybank berkata, pelanggan boleh memohon secara dalam talian melalui Maybank2u (untuk pelanggan individu tidak termasuk sewa beli); melalui emel kepada [email protected] (untuk pelanggan individu) atau [email protected] (untuk pelanggan PKS).

Para pelanggan juga boleh mengunjungi atau menghubungi mana-mana cawangan, Pusat PKS atau Pusat Pembiayaan Auto seluruh negara.

Dalam satu kenyataan di sini, bank itu berkata Pakej Bantuan Pembayaran Balik akan disesuaikan mengikut keperluan pelanggan dalam menangani cabaran yang dihadapi sama ada kehilangan pekerjaan, pengurangan gaji atau gangguan dalam operasi perniagaan.

Pakej ini termasuk pelanjutan moratorium untuk mereka yang kehilangan pekerjaan pada tahun ini, penjadualan semula untuk melanjutkan tempoh kemudahan pinjaman/pembiayaan atau menyusun semula pinjaman/pembiayaan kepada struktur yang lebih sesuai dengan kemampuan pembayaran mereka, kata Maybank dalam kenyataan tersebut.

Maybank meminta para pelanggan segera melakukan permohonan pengaturan balik pinjaman sebelum berakhirnya moratorium. – MalaysiaGazette