Lim Guan Eng

KUALA LUMPUR – Datuk Takiyuddin Hassan mengingatkan mana-mana pihak yang membuat ulasan berlebihan mengenai sesuatu kes yang sedang dibicarakan di mahkamah boleh dikenakan tindakan undang-undang.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, ia termasuklah kes membabitkan bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng yang didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur semalam, atas tuduhan meminta rasuah membabitkan projek terowong dasar laut di Pulau Pinang.

“Ia boleh menjadi penghinaan kepada mahkamah. Malah jika sesuatu kes yang masih berjalan di mahkamah dan disebut di Parlimen, ia akan jadi subjudis.

“Jadi ia merupakan satu ingatan kepada masyarakat umum untuk lebih berhati-hati ketika memberikan sebarang komen,” katanya menurut laporan Bernama.

Semalam, Guan Eng mengaku tidak bersalah atas tuduhan meminta suapan berkaitan projek terowong bawah laut Pulau Pinang yang bernilai RM6.3 bilion itu.

Suapan itu didakwa telah diminta oleh Guan Eng sendiri daripada Pengarah Konsortium Zenith Construction Sdn Bhd(KZCSB), Zarul Ahmad Mohd Zulkifli.

Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang sepanjang 7.2 kilometer yang menghubungkan Persiaran Gurney ke Bagan Ajam di Seberang Perai adalah sebahagian daripada Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang (PTMP). – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.