Friday, April 26, 2024
Home Nasional Tan Sri Harussani dirawat di hospital akibat strok

Tan Sri Harussani dirawat di hospital akibat strok

Tan Sri Dr Harussani Zakaria. foto HAZROL ZAINAL, 31 JULAI 2017.
KUALA LUMPUR – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dimasukkan ke sebuah hospital swasta, di sini awal pagi tadi selepas mengalami strok.
Exco Agama Islam dan Penerangan Perak, Mohd Akmal Kamarudin yang mengesahkan perkara itu berkata, Harussani dikejarkan ke hospital selepas solat Subuh.
Menurutnya, berdasarkan maklumat diberikan Jabatan Mufti Perak setakat ini, Harussani masih lagi dalam pemantauan rapi di hospital berkenaan.
“Saya menyeru seluruh rakyat Perak dan rakyat di seluruh negara mendoakan kesejahteraan Tan Sri Mufti yang kita sayangi.
“Kita mendoakan agar beliau segera sembuh kerana khidmat beliau masih lagi diperlukan di negeri ini,” katanya memetik laporan Awani hari ini.
Mohd Akmal berkata, Harussani memerlukan rehat buat masa ini.
Harussani, 81, dilantik sebagai Mufti Perak bermula tahun 1985 sehingga kini dan memegang pelbagai jawatan termasuk di peringkat persekutuan
Antara jawatan itu ialah Pengerusi Jawatankuasa Penapisan Bahan-Bahan Terbitan Berunsur Islam, Timbalan Pengerusi Lembaga Pengarah Lembaga Teks Al-Quran dan Ahli Majlis Fatwa Kebangsaan. – MalaysiaGazette