Anifah Aman

KOTA KINABALU – Berdepan dengan keadaan kalah di kesemua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), Parti Cinta Malaysia (PCS) optimis dengan situasi apa yang berlaku.

Presidennya, Datuk Seri Anifah Aman dalam satu kenyataan berkata, beliau tetap menerima dengan hati terbuka suara rakyat Sabah pada Pilihan Raya Negeri (PRN) kali ini.

“Anak-anak Sabah sekalian, pilihan raya kini sudah berakhir.

“Walaupun kemenangan tidak berpihak kepada PCS namun kami tetap berbangga dengan anda semua yang telah menjalankan tanggungjawab sebagai anak Sabah dengan membuang undi.

“Anak-anak Sabah telah bersuara dan suara itu kami terima dengan rasa rendah hati dan kami hormati,” katanya hari ini.

Bagaimanapun kata Anifah yang pernah manjadi Ahli Parlimen Kimanis sebelum ini, PCS sebenarnya sebuah parti yang masih baharu namun telah menerima sokongan serta undi rakyat walaupun tidak sehingga menang besar.

“Kita hanya sebuah parti yang sangat baru, tidak sampai dua bulan. Kita masih mendapat sokongan dalam bentuk undi walaupun tidak menang.

“Nombor yang kecil tetapi cukup untuk sebuah parti baru dalam perjuangan yang panjang. Cuba bayangkan kalau ada masa persediaan yang cukup, saya percaya PCS mampu meraih lebih sokongan.

“Bagaimanapun, saya sebagai Presiden PCS berharap walau apa pun terjadi, jangan berhenti daripada terus memperjuangkan hak-hak anda sebagai anak Sabah,” ujarnya.

Dalam pada masa, Anifah turut berpesan kepada calon-calon PCS supaya mengambil iktibar serta pengalaman cukup penting dalam bersedia untuk pilihan raya akan datang.

“Pengalaman seperti ini adalah sangat penting untuk kita menilai kekurangan dan juga kekuatan kita dan percayalah, PCS akan terus bersama anda dalam perjuangan tersebut. Sabah Sedar!,” katanya lagi.

PCS satu-satunya parti yang bertanding 73 kerusi DUN dengan menampilkan semua wajah baharu, golongan muda serta profesional. -MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Akibat nk buat parti baru.. Kejap2 nk buat parti baru.. Kejap2nk buat parti baru.. Otak tak fikir ke tindakan tu hanya memecah2kan pengundi!!

Comments are closed.