SAC Datuk Fadzil Ahmat

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang disyaki mengugut seorang pekerja kedai vape dengan memaksa menunjukkan rumah majikannya di Bukit Damansara ditahan polis.

Suspek berusia 26 tahun itu memperkenalkan dirinya sebagai Setiausaha Politik kepada seorang menteri Kabinet.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, laporan polis berkaitan kejadian itu dibuat oleh pekerja kedai vape itu pada 3 November lalu di Jalan Wangsa 2, Wangsa Ukay Bukit Antarabangsa.

Katanya, pengadu telah didatangi oleh tiga individu, dua lelaki dan seorang wanita, di kedai beliau bekerja.

“Salah seorang saspek lelaki telah menarik baju pengadu dan sambil memberi amaran supaya tidak bercakap kasar sambil mengacukan sebilah gunting kepada pengadu.

“Suspek telah memaksa pengadu untuk menunjukkan rumah majikannya sebelum pengadu telah dibawa oleh suspek menaiki keretanya dan menunjukkan rumah majikannya di Bukit Antarabangsa.

“Kemudian mangsa (pengadu) ditinggalkan di tepi jalan dan kes disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan,” katanya.

Menurut Fadzil, berikutan kejadian itu, pada jam 11 malam semalam, suspek utama yang berumur 26 tahun ditangkap polis dan direman selama empat hari bermula hari ini.

“Dua lagi suspek yang masih bebas sedang dikesan dan pemburuan dipergiatkan polis dan motif kejadian masih dalam siasatan pihak polis.

“Siasatan awal suspek telah mengaku bekerja sebagai Setiausaha Politik kepada seorang YB Menteri tetapi semakan dengan pihak Pejabat Menteri tersebut telah menafikannya.

“Maka siasatan lanjut sedang berjalan ke atas suspek utama yang ditahan itu,” katanya. – MalaysiaGazette