Pengasas Yayasan Winner Emperor Sedunia, Datuk Seri Liow Soon Hee (tengah) sedang melepaskan anak ikan keli di Sungai Langat, Banting, Selangor hari ini.

BANTING – Yayasan Winner Emperor Sedunia hari ini melepaskan sejuta anak ikan keli ke dalam Sungai Langat, di sini sebagai simbolik mendoakan kesihatan, kesejahteraan dan kebaikan kepada semua rakyat Malaysia yang terjejas akibat pandemik Covid-19.

Pengasas Yayasan itu, Datuk Seri Liow Soon Hee berkata, mengikut kepercayaan orang Cina, dengan cara itu dapat membebaskan rakyat Malaysia daripada kesusahan yang dibawa oleh wabak membawa maut itu.

“Dengan adanya acara simbolik pelepasan sejuta anak ikan ini, kami ajak semua rakyat Malaysia berdoa mengikut agama masing-masing agar kesusahan yang dihadapi sekarang berakhir secepat mungkin.

“Kita memohon agar semua orang tanpa mengira agama, kaum dan bangsa keluar atau bebas daripada kesusahan seperti bebasnya ikan di dalam air sungai,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Terdahulu Soon Hee bersama pemimpin masyarakat setempat di sini menyempurnakan upacara pelepasan sejuta anak ikan keli ke dalam Sungai Langat di rumah ibadat Persatuan Penganut Nan Hai Guan Yin Sze, dekat sini.

Pengasas Yayasan Winner Emperor Sedunia, Datuk Seri Liow Soon Hee (dua kanan) menyerahkan sumbangan barang keperluan asas kepada 100 keluarga yang memerlukan di Banting, Selangor hari ini.

Bagi meluaskan mesej itu, pihaknya turut mengagihkan sumbangan barang keperluan asas kepada 100 keluarga berbilang kaum dan agama yang memerlukan dan tidak bernasib baik di sekitar kawasan itu.

Dalam pada itu, Soon Hee menyatakan komitmennya untuk membantu lebih ramai rakyat Malaysia yang terjejas dan kehilangan pekerjaan serta pendapatan akibat pandemik Covid-19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak Mac lalu.

“Kita harap ekonomi Malaysia kembali pulih dan Covid-19 pula cepat berakhir dan dengan cara itu saya mampu meneruskan sumbangan ini pada bila-bila masa, tidak mengira bangsa dan agama mengikut kemampuan,” katanya lagi. – MalaysiaGazette