Fadillah Yusof

KUALA LUMPUR – Semua laluan di Lebuhraya Pantai Timur 1 (LPT1) boleh dilalui oleh semua jenis kenderaan di lorong antara persimpangan Chenor ke Temerloh, bermula jam 4 petang ini.

Berita baik itu dikongsikan sendiri oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof sambil menasihati orang ramai yang ingin menggunakan lebuh raya itu agar mematuhi papan tanda.

“Alhamdulillah semua laluan di LPT1 kini boleh dilalui oleh semua kenderaan di laluan KM126.3 antara Chenor ke Temerloh dibuka kedua-dua hala jam 4.00 petang ini, 10 Januari 2021.

“Pengguna dinasihati mematuhi papan tanda dan berhati-hati ketika memandu @LLMrasmi@LPTTrafik,” katanya dalam ciapan terbaru di Twitter miliknya, hari ini.

Sebelum ini, laluan LPT1 di Kilometer 198 kedua-dua arah antara persimpangan bertingkat Sri Jaya, Maran dan persimpangan bertingkat Gambang di Kuantan ditutup kepada semua kenderaan pada 3 Januari lalu.

Ia berikutan laluan tersebut dinaiki air sedalam kira-kira 0.6 meter membabitkan laluan sepanjang lebih kurang satu kilometer berikutan hujan lebat yang berterusan.- MalaysiaGazette